بهترین دوربین گوشی ها با رتبه بندی DXOMARK

بهترین دوربین گوشی ها با رتبه بندی DXOMARK

هواوی P40 Pro

هواوی P40 Pro جدیدترین تلفن هوشمند این شرکت است و از چیپست Kirin 990 5G اخیر ، صفحه نمایش 6.58 اینچی Full HD + OLED با لبه های گرد و دوربین جلوی دوگانه بهره می برد. هواوی تمایل دارد از مدل های سری P برای به نمایش گذاشتن آخرین فناوری های دوربین موبایل این شرکت استفاده کند و برند جدید P40 Pro ، دستگاه پرچمدار سری P آن برای سال 2020 ، هیچ تفاوتی ندارد ، با مشخصات دوربین و ویژگی هایی که هر رقیبی سخت پیدا خواهد کرد. مطابقت بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم

 

Main camera

دوربین اصلی از سنسور بسیار بزرگ 1 / 1.28 50MP Quad-Bayer برخوردار است که خروجی تصویر 12 مگاپیکسلی را تولید می کند. مانند سایر دستگاه های دارای سنسورهای مشابه ، از افزایش پیکسل برای افزایش دامنه پویا و قابلیت های کم نور استفاده می کند. لنزها دارای دیافراگم f / 1.9 و فاصله کانونی اسمی معادل 23 میلی متر هستند. با این حال ، هواوی زمینه نمایش را به 27 میلی متر معمولی تر می کند. احتمالاً این تصمیم به منظور طراحی یک واحد دوربین نازک تر گرفته شده است ، اما باید به کاهش مواردی چون نرمی گوشه و اعوجاج نیز کمک کرد. تثبیت کننده نوری تصویر ، که می تواند برای اجرای چنین سنسورهای تصویر بزرگ ، چالش برانگیز باشد ، در هیئت مدیره نیز قرار دارد.

Ultra-wide camera

هواوی نیز مانند Mate 30 Pro یک سنسور تصویر بزرگ و با وضوح بالا (40MP 1 / 1.54 ″) را در دوربین فوق العاده خود که با یک لنز سریع f / 1.8 ترکیب شده است ، باید از کیفیت عالی در نور کم تهیه کند. . روند نزولی چنین سنسور بزرگی در فوق العاده گسترده ، طراحی لنز است. طراحی یک لنز که دارای زاویه دید بسیار گسترده ای است و هنوز هم در بدنه نازک یک تلفن هوشمند رده بالا جای دارد ، یک چالش است. به همین دلیل هواوی با سازش 18 میلیمتری روبرو شد که به طور قابل توجهی گسترده تر از دوربین اصلی است ، اما نه به اندازه برخی از رقبا ، مانند آخرین دستگاه های سامسونگ و آیفون ها ، که به ترتیب لنزهای 12 و 13 میلی متری را ارائه می دهند ، گسترده نیست.

Tele-camera

دوربین دوربینی P40 Pro با فناوری مشابه P30 Pro سال گذشته همراه است. این ماژول تثبیت شده نوری است و از نوری تاشو برای دستیابی به ضریب بزرگنمایی نوری 5 برابر (معادل 125 میلی متر) استفاده می کند.

“Field-of-view fusion” zoom

P40 Pro فقط برای بزرگنمایی به سخت افزار متکی نیست. مانند P30 Pro ، P40 Pro از سیستمهای نرم افزاری استفاده می کند که هواوی آن را Fusion-of-view fusion و AI RAW می نامد ، ترکیبی از بزرگنمایی دیجیتال نوری و الگوریتم که با فاکتور بزرگنمایی انتخاب شده سازگار است. فقط از دوربین اصلی برای بزرگنمایی حداکثر 2 برابر استفاده می شود. دوربین دوربینی از 5 برابر و بیشتر طول می کشد. برای عوامل بزرگنمایی متوسط ​​، P40 Pro از یک الگوریتم فیوژن استفاده می کند که داده های تصویر را از هر دو دوربین ترکیب می کند ، چندین فریم RAW را از دوربین های اصلی و تل تلفیق می کند تا در یک فریم با وضوح بالا ، که سپس برای بزرگنمایی بریده می شود.

برای جزئیات بهینه ، Tele-cam 5x داده های تصویر را در مرکز قاب ثبت می کند. از داده های تصویری تصفیه شده هوش مصنوعی از دوربین اصلی برای پر کردن مناطق تصویر "گمشده" در اطراف لبه ها استفاده می کند. یک الگوریتم یادگیری عمیق ، جزئیات را در الگوهای و بافتهای خوب بهبود می بخشد ، کاملاً چشمگیر است ، با توجه به اینکه فوکوس خودکار ، تعادل رنگ سفید و سایر پارامترهای تصویر هر دو دوربین باید برای نتایج خوب در همگام سازی کامل باشند.

در پایان طولانی ، این دوربین با استفاده از ترکیبی از بزرگنمایی نوری و پردازش با وضوح فوق العاده که چندین فریم RAW از تله کام را پشته می کند ، می تواند به ضریب زوم 50 برابر دست یابد.


 

 

مشخصات دوربین اصلی

  • ترکیب دوربین چهارگانه ، از جمله سنسور ToF
  • اولیه: سنسور 50MP 1 / 1.28 ((خروجی 12MP) ، 23 میلی متر معادل (1x تعریف شده به عنوان 27 mm) لنزهای دیافراگم f / 1.9 ، پیکسل کامل Octa-PD ، OIS
  • فوق العاده گسترده ای: سنسور 1 / 1.54 40 40MP ، لنز دیافراگم f / 1.8 با معادل 18 میلی متر ، PDAF
  • تل: سنسور 12 مگاپیکسلی 1 / 3.56، ، لنز دیافراگم f / 3.4 با 125 میلی متر معادل ، PDAF ، OIS
  • دوربین سنجش عمق TOF 3D (FOV 78 درجه)
  • فلاش LED
  • فیلم 4K ، 2160p / 60fps (تست 2160p / 30fps)؛ پیش فرض دوربین 1080P / 30fps با زاویه دید عریض است
  • سنسور دمای رنگ چند طیفی

 

 

+ Honor 30 Pro 

+Honor 30 Pro  جدیدترین پرچمدار برند چینی است و نوآوری برتر را در همه زمینه ها از جمله دوربین ارائه می دهد که برخی از فناوری ها را از مدل پرچمدار هوآوی مدل پرچمدار هواوی یعنی P40 Pro که در حال حاضر بهترین دستگاه در DXOMARK ما است ، می گیرد. بانک اطلاعاتی دوربین

دوربین اصلی Honor از همان سنسور بزرگ 50MP 1 / 1.28 اینچی که در P40 Pro دیده ایم استفاده می کند ، اما باید بدون تثبیت کننده نوری تصویر این کار را انجام دهد. همانند Huawei ، دوربین اختصاصی Tele دارای یک لنز به سبک پریسکوپ با فاصله کانونی معادل 125 میلی متر است. با این وجود ، به جای یک نوع 12 مگاپیکسلی ، تصاویر را با حسگر 8MP ضبط می کند. از طرف دیگر ، سنسور 16MP 1 / 3.09 اینچی سنسور Honor در مجموعه دوربین فوق العاده آن با هواوی بسیار متفاوت است و دیدگاه کمی گسترده تر از 17 میلی متر را ارائه می دهد.

 

برخلاف P40 Pro ، دوربین 30 Pro + از دوربین دور پرواز و سنسور رنگی برخوردار نیست ، اما با برخی از الگوریتم های پردازشی که قبلاً در دستگاه های قبلی Honor و Huawei دیده بودیم ارائه می شود. AI RAW چندین فریم تصویری RAW را برای جزئیات بیشتر ، نویز کمتر و دامنه پویای وسیع تری فیوز می کند. 30 Pro + آن را با هر سه دوربین و همچنین در حالت بوکه و در هنگام بزرگنمایی استفاده می کند.

هونور سیستم تعادل خودکار خودکار مبتنی بر شبکه عصبی را که برای عکسبرداری از عکس و فیلم بر روی دوربین اصلی استفاده می شود ، برای ارائه دقیق تر رندر رنگ طراحی کرد. در هنگام تنظیم ضریب زوم بین 3 و 5 برابر ، فیوژن دیدگاه از چندین قاب از دوربین اصلی و تل تلفیق می کند و باعث افزایش سطح جزئیات می شود. سایر الگوریتم های پردازش تصویر شامل Super Resolution برای جزئیات بیشتر و بافت در حالت بوکه و پردازش HDR مبتنی بر شبکه عصبی برای حالت فیلمبرداری است.

با این فناوری بسیار ابتکاری دوربین که در دستگاه بسته شده است ، Honor 30 Pro + باید یک مرکز قدرت تصویربرداری باشد. اما آیا می تواند تحویل دهد؟ در ادامه بخوانید تا بدانید چگونه در تست های دوربین DXOMARK ما تفاوت دارد.

 

مشخصات دوربین اصلی:

  • ترکیب دوربین سه گانه
  • اولیه: سنسور 50MP 1 / 1.28 ((خروجی 12MP) ، 23 میلی متر معادل (1x تعریف شده به عنوان 27 mm) لنزهای دیافراگم f / 1.9 ، Octa-PD AF
  • فوق العاده گسترده: سنسور 16MP 1 / 3.09 ، لنز دیافراگم f / 2.2 دیافراگم 17 میلی متر ، PDAF
  • Tele: سنسور 8 مگاپیکسلی 1 / 3.6، ، لنز دیافراگم f / 3.4 با دیافراگم 125 میلی متر ، PDAF ، OIS
  • فلاش LED
  • فیلم 4K ، 2160p / 60fps (تست 2160p / 30fps)
  • چیپست Kirin 990

 

Oppo Find X2 Pro

Oppo Find X2 Pro آخرین تولید کننده چینی Oppo است که به براکت بالای بازار موجود است و از تراشه Qualcomm Snapdragon 865 و صفحه نمایش 120Hz QHD + بهره می برد. Oppo سازنده ای است که مدت هاست برای نوآوری در تصویربرداری موبایل شناخته شده است و Find X2 Pro را در این سنت دنبال می کند. مشخصات دوربین آن بسیار چشمگیر به نظر می رسد و شامل یک دوربین سه گانه است که یک دوربین استاندارد را با دوربین های 5x tele و 16 میلی متر فوق العاده گسترده ترکیب می کند.

 

شاتر اولیه دارای یک سنسور بسیار بزرگ 1 / 1.4 اینچی 48MP Quad-Bayer است که 12 مگاپیکسل و کانال ورودی نور را از طریق یک لنز معادل 26m با دیافراگم سریع f / 1.7 تولید می کند. با داشتن لنز معادل 16 میلی متر ، دوربین فوق العاده وسیع ترین چیزی نیست که ما دیده ایم ، اما با بسیاری از رقبای مستقیم Oppo مطابقت دارد. این گوشی از یک سنسور نسبتاً بزرگ 1/2 اینچی و فوکوس خودکار PDAF بهره می برد. دوربین دوربینی 13 مگاپیکسلی ضریب زوم نوری 5 برابر و تثبیت کننده نوری تصویر را ارائه می دهد ، اما دیافراگم f / 3 کندتر از بسیاری از دستگاه های رقیب است.

با این وجود ، مشخصات سخت افزاری دوربین Oppo در کنار سایر رقبای ممکن چشمگیر به نظر می رسد. از طریق بررسی دوربین DXOMARK ما بدانید که آیا این مشخصات به عملکرد واقعی آزمایشگاه و آزمایشگاه تبدیل شده اند.

مشخصات دوربین اصلی:

  • ترکیب دوربین سه گانه
  • اولیه: سنسور کواد-بایر 48M 1 / 1.4 اینچی و لنز دیافراگم f / 1.7 دیافراگم 25.46mm ، OIS
  • فوق العاده گسترده ای: سنسور چهار مایل 48 مگاپیکسلی 1/2 اینچی چهار بایر و لنز دیافراگم f / 2.2 با دیافراگم 16.5 میلی متر
  • Tele: سنسور 1 / 3.4 اینچی 13 مگاپیکسلی و لنز دیافراگم f / 3 دیافراگم معادل 128.77 میلی متر ، OIS
  • PDAF در تمام دوربین ها
  • فلاش دوتایی
  • فیلم 4K / 60fps با HDR (تست 4K / 30fps)

 

 

Xiaomi Mi 10 Pro

Xiaomi Mi 10 Pro با کیفیت بالا و جدید رده بالای دستگاه تولید کننده چینی است و مشخصات برتر را در همه جا ارائه می دهد ، از جمله تراشه برتر جدید Qualcomm Snapdragon 865 و صفحه نمایش 6.67 اینچی با وضوح FHD +. در بخش دوربین ، پرچمدار جدید از سخت افزاری بسیار شبیه به Mi CC9 Pro Premium Edition در سال گذشته استفاده می کند - یک تیرانداز اولیه با قدرت 108 مگاپیکسل با سنسور تصویر بزرگ 1 / 1.33 ، همراه با دوربین فوق العاده 20 مگاپیکسلی و لنزهای دوگانه برای عملکرد بهینه در طیف گسترده ای از عوامل بزرگنمایی.

ماژول tele با برد کوتاه از لنزهای با فاصله کانونی معادل 50 میلی متر و سنسور 12MP بهره می برد. (این دوربین هنگام افزایش ضریب زوم از ماژول 8MP با لنز معادل 94 میلی متر استفاده می کند.)

 

 

مشخصات دوربین اصلی:

اولیه: 108MP ، سنسور 1 / 1.33 اینچ با لنز دیافراگم با دیافراگم 25 میلی متر ، f / 1.69 ، OIS (وضوح خروجی 25MP)

تله کوتاه: سنسور 12 مگاپیکسلی ، سنسور 1 / 2.6 اینچی با لنز دیافراگم 50 میلی متر معادل ، f / 2

تله بلند: سنسور 8 مگاپیکسلی ، سنسور 1 / 4.4 اینچی با لنز دیافراگم f / 2 ، معادل 94 میلی متر ، OIS

فوق العاده گسترده: 20MP ، سنسور 1 / 2.8 اینچی با لنز دیافراگم 16 میلی متر معادل ، f / 2.2

تراشه Qualcomm Snapdragon 865

 

 

Huawei Mate 30 Pro 5G

Huawei Mate 30 Pro 5G نسخه 5G مجهز به آخرین گوشی هوشمند پرچمدار سازنده چینی است و — روی کاغذ - با سخت افزار دوربین یکسان به عنوان خواهر و برادر LTE که ما قبلاً آزمایش کرده ایم ارائه می شود. بنابراین در تئوری ، هرگونه اختلاف از نظر عملکرد دوربین باید ناشی از تغییر در نرم افزار و تنظیم باشد.

 

دوربین عقب چهار ماژول جداگانه از جمله سنسور زمان پرواز (ToF) را برای اندازه گیری عمق سه بعدی در حالت بوکه ترکیب می کند. دوربین اصلی با زاویه دید عریض از سنسور چهار مگابایتی 40 مگاپیکسلی و لنز دیافراگم f / 1.7 برخوردار است. دوربین دوربینی از لنز 3X با فاصله کانونی معادل 80 میلی متر استفاده می کند ، همچنین یک دوربین فوق العاده گسترده با سنسور بزرگ 1 / 1.54 and و دیافراگم سریع f / 1.8 وجود دارد.

 

 

مشخصات دوربین اصلی:

ترکیب چهار دوربین

اولیه: سنسور 1 / 1.7 40 40MP ، لنز دیافراگم f / 1.6 با دیافراگم 27 میلی متر ، PDAF ، OIS

فوق العاده گسترده ای: سنسور 1 / 1.54 40 40MP ، لنز دیافراگم f / 1.8 با معادل 18 میلی متر ، PDAF

تل: سنسور 1/4 8 8MP ، لنز دیافراگم f / 2.4 با دیافراگم 80 میلی متر ، PDAF ، OIS

دوربین سنجش عمق TOF 3D

فلاش دوتایی

فیلم 4K ، 2160p / 60fps (پیش فرض 2160p / 30fps)

 

لیست رتبه بندی بهترین دوربین DXOMARK

 

 

 

شما میتوانید تمامی این گوشی ها را از دیجیتال سنتر تداکس نمایندگی فروش  خریداری فرمایید . شما تمامی گوشی های سامسونگ و شیائومی را میتوانید از نمایندگی رسمی شیائومی در ارومیه و نمایندگی رسمی سامسونگ در ارومیه خریداری فرمایید . دیجیتال سنتر تداکس نمایندگی فروش گوشی های شیائومی و سامسونگ با قیمت مناسب در استان آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه میباشد . دیجیتال سنتر تداکس تمامی محصولات و لوازم جانبی با بهترین کیفیت و ارزانترین قیمت به شما مشتریان عزیز ارزی میکند . نمایندگی سامسونگ ارومیه تمامی محصولات و لوازم جانبی سامسونگ را با تخفیف ویژه در قروشگاه اینترنتی و فروشگاه حضوری واقع در خیابان شیخ تپه خریداری فرمایید . نمایندگی شیائومی ارومیه تمامی محصولات و لوازم جانبی شیائومی را با تخفیف وباورنکردنی در فروشگاه اینترنتی تداکس و فروشگاه حضوری تداکس واقع در خیابان  شیخ تپه ارزی میکند .

سبد خرید

    سبد خرید شما خالی است.

قیمت کل : 0تومان

مشاهده سبد خرید تسویه حساب

ورود به سایت
بازنشانی گذرواژه ایجاد حساب کاربری