راهنمای خریدنقد و بررسی

راهنمای خرید ساعت هوشمند (اردیبهشت 1401)

در این مطلب قصد داریم به راهنمای خرید ساعت‌های هوشمند ‌بپردازیم.

  •  

    در این مطلب قصد داریم به راهنمای خرید ساعت‌های هوشمند ‌بپردازیم. پس اگر به دنبال یک راهنمای خوب و دقیق لیست ساعت هوشمند هستید، این راهنمای خرید ساعت هوشمند به شما کمک می ‌کند تا بهترین محصول را با توجه به بودجه خود خریداری کنید.

    با پیشرفت روزانه تکنولوژی در سال‌های اخیر این پوشیدنی‌های هوشمند به قابلیت‌های پیشرفته‌تری از جمله مکالمه، سنجش ضربان قلب و استرس و ردیابی با GPS مجهز شده‌اند و حالا ابزارهایی کاربردی‌تر از مدل‌های سال‌ها قبل هستند.

    گجت‌های پوشیدنی به دو دسته‌ ی کلی «ساعت هوشمند» (Smart Watch) و «مچ بند هوشمند» (Smart Band) تقسیم می شوند؛ دسته ‌ی اول (ساعت هوشمند) شباهت بیشتری به ساعت‌های‌ کلاسیک دارند، بزرگ‌ تر هستند، قیمت بیشتری دارند و البته امکانات بیشتری هم در مقایسه با مچ بندهای هوشمند در اختیارتان قرار می ‌دهند. در سمت دیگر، مچ بندهای هوشمند نمایشگر کوچک‌ تری دارند که اطلاعات کمتری را در مقایسه با ساعت های هوشمند به نمایش می‌گذارد و بیشتر به عنوان مچ بند ورزشی استفاده می شوند.

    اپل واچ، سامسونگ و سایر ساعت‌های هوشمند در طی این سالها فروش بسیار خوبی داشته‌اند و همین امر باعث شده است که تولیدکنندگان نه تنها محصولات خود را در محدوده قیمت‌های مختلف با مشخصات مختلف به فروش برسانند، بلکه ویژگی‌های جذابی را نیز به آن اضافه کنند.

     

    نکات مهم در خرید ساعت هوشمند

     

    طول عمر باتری و سرعت شارژ

    مطمئن شوید که ساعت هوشمند شما می تواند حداقل یک هفته دوام بیاورد، اما ساعت های هوشمند مردانه نیز وجود دارد که می توانند ماه ها و حتی سال ها دوام بیاورند.

    ساعت هایی که از نمایشگر های بزرگ و رنگی برخوردار هستند، معمولا زودتر از سایر مدل ها شارژشان تمام می شود و شما بایستی بطور میانگین هر یک روز در میان باتری آن را شارژ نمایید.

     

    صفحه نمایش

    صفحه نمایش یکی از اساسی ترین ویژگی های یک ساعت هوشمند محسوب می شود. امروزه در ساخت اکثر ساعت‌های هوشمند از صفحه‌ نمایش رنگی LCD یا صفحه ‌نمایش AMOLED استفاده می‌ شود که به شما امکان می ‌دهد تا عکس‌ها، برنامه‌ها و سایر محتواها را با رنگ غنی ‌تر و روشنایی بیشتر مشاهده کنید.

     

    سازگاری با تلفن های همراه

    ساعت های هوشمند فقط برای نگه داشتن زمان طراحی نشده اند. چیزی که بیشتر مردم در مورد این دستگاه ها دوست دارند، توانایی آنها در انجام کارهایی شبیه به تلفن است. پس همخوانی مدل و برند ساعت و مچ بند هوشمند مورد نظر شما با مدل و برند تلفن همراهی که از آن بصورت روزانه استفاده می کنید، بسیار مهم و حائز اهمیت است.

     

    امکانات و برنامه ها

    هدف اصلی از خرید ساعت هوشمند دستیابی در کوتاه ترین زمان ممکنه به تمام اطلاعاتی است که درون تلفن همراه شما قرار گرفته است و به نوعی دسترسی راحت تر و سریع تر به اپلیکیشن ها را فراهم می کند.

    در بین تمام واچ های هوشمند فعلی دنیا این اپل واچ است که به سبب برخورداری از ۲۰ هزار برنامه و اپلیکیشن کاربردی در رده نخست این فهرست قرار گرفته است

     

    طراحی ساعت هوشمند

    امروزه بسیاری از ساعت های هوشمند بسیار شیک  با طراحی گرد و مربع در بازار پیدا خواهید کرد. اما هنگام خرید ساعت هوشمند باید اندازه و شکل آن را در نظر بگیرید. برخی از برندهای محبوب ساعت با تمام ویژگی های ذکر شده در اینجا عبارتند از اپل، سامسونگ و امیزفیت، شیائومی و میبرو.

     

    برند های مطرح

     

    ساعت هوشمند شیائومی

    ساعت هوشمند
    ساعت هوشمند

    شرکت شیائومی زیرمجموعه‌ای به نام هوامی دارد که پوشیدنی‌های هوشمند این شرکت ازجمله دستبندهای سلامت و ساعت هوشمند تحت نظارت این برند به بازار عرضه می‌شود. ازجمله ساعت‌های هوشمند محبوب شیائومی می‌توان به سری Amazfit اشاره کرد که تاکنون مدل‌های مختلفی از این سری روانه‌ی بازار شده است.

     

    ساعت هوشمند اپل

    در حال حاضر اپل بیشترین سهم از بازار ساعت‌های هوشمند را در اختیار دارد. گزارش‌هایی وجود دارد که کوپرتینویی‌ها برای معرفی سری هشتم اپل واچ آماده می‌شوند، اما در صورتی که نمی‌توانید تا زمان معرفی مدل‌های جدید صبر کنید با رجوع به بازار امکان خرید مدل‌های مختلف ساعت‌های هوشمند اپل را خواهید داشت.

     

    ساعت هوشمند سامسونگ

    سامسونگ هم‌اکنون جدیدترین پوشیدنی‌های خود را تحت سری گلکسی واچ به بازار عرضه می‌کند و آخرین محصولات این شرکت نیز شامل گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک می‌شوند. این محصولات از سیستم‌عامل WearOS برخوردار شده‌‌اند؛ سیستم‌عاملی که به‌صورت مشترک توسط مهندسان سامسونگ و گوگل طراحی شده و از ویژگی‌های سیستم‌عامل تایزن نیز برخوردار است.

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا