اپل کدهاخبارعلم و دانش

فیس آیدی با ماسک در iOS 15.4

نسخه بتای iOS 15.4 در 27 ژانویه معرفی شد. نسخه جدید iOS  امکان استفاده از فیس آیدی با ماسک و بدون نیاز به اپل واچ برای احراز هویت را فراهم می کند.

  •  

    نسخه بتای iOS 15.4 در 27 ژانویه معرفی شد. نسخه جدید iOS  امکان استفاده از Face ID با ماسک و بدون نیاز به اپل واچ برای احراز هویت را فراهم می کند.

    شرکت اپل می گوید که این ویژگی می تواند “ویژگی های منحصر به فرد اطراف چشم” را برای بهبود شناسایی احراز هویت تشخیص دهد. شایان ‌ذکر است حتی اگر کاربر تشخیص چهره با ماسک را انتخاب کند، برای تنظیم این ویژگی نیازی به پوشیدن ماسک نخواهد داشت.

    فعال کردن فیس آیدی با ماسک

    برای تنظیم این ویژگی جدید، کافی است به تنظیمات آیفون خود مراجعه کرده و وارد بخش «Face ID & Passcode» شوید و سپس «Use Face ID with a mask» را انتخاب کنید.

    فیس آیدی
    فیس آیدی

    قابلیت Face ID زمانی که فقط برای تشخیص تمامی چهره تنظیم شده باشد بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد.

    به نظر می رسد Face ID با ویژگی های جدید ماسک به مدل آیفون ۱۲ یا آیفون ۱۳ نیاز دارد، زیرا این ویژگی در حال حاضر برای کاربرانی که آیفون ۱۱ و پایین تر دارند در دسترس نیست.

     

    استفاده از فیس آیدی با عینک

    اپل در کنار قابلیت باز کردن قفل دستگاه هنگام پوشیدن ماسک، درحال بهبود عملکرد فیس آی‌دی حین استفاده از عینک است. استفاده از فیس آی‌دی حین پوشیدن ماسک زمانی بهترین کارکرد را خواهد داشت که برای شناسایی عینکی که به‌طور مرتب از آن استفاده می‌کنید، تنظیم شده باشد. همچنین قابلیت شناسایی چهره با ماسک، با عینک کار نمی‌کند.

    برای دسترسی به ویژگی باز کردن فیس آیدی با ماسک بعد از آپدیت به iOS 15.4، به مسیر Settings=>Face ID & Passcode=>Use Face ID With a Mask بروید و گزینه مربوط به آن را روشن کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا