معرفی کالانقد و بررسی

مشخصات آیفون SE 3 2022 و ۵ دلیل برای خریدن آیفون SE 3

آیفون SE اپل یکی از محبوب‌‎ترین محصولات اپل بوده و دلیل آن هم کاملا مشخص است؛ بسیار ارزان‌تر از دیگر محصولات اپل و در عین حال جدید و قدرتمند است.

  • آیفون SE اپل یکی از محبوب‌‎ترین محصولات اپل بوده و دلیل آن هم کاملا مشخص است؛ بسیار ارزان‌تر از دیگر محصولات اپل و در عین حال جدید و قدرتمند است.

    سری SE همان طراحی سال 2017 گوشی های آیفون را نگه می‌دارد. این سالی بود که اپل آیفون 8 را عرضه کرد، طراحی آن توسط شرکت اپل برای آیفون SE 2 در سال 2020 به کار گرفته شد و برای این گوشی جدید نیز به کار گرفته است.

    دو مدل SE که سال ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ معرفی کرد را نگه داشت و فقط سخت‌ افزار داخل گوشی را با جدیدترین تکنولوژی هایش پر کرد.

    از نظر حافظه داخلی، نسخه پایه هنوز با حافظه ۶۴ گیگابایت عرضه می‌شود و البته قیمت آن کمی بالاتر از نسل قبلی و معادل ۴۳۰ دلار است. داشتن حافظه ۱۲۸ گیگابایت قیمت را ۵۰ دلار بالاتر می‌رود و برای داشتن نسخه ۲۵۶ گیگابایت، هزینه ۱۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

     

    طراحی و صفحه نمایش

    SE 3
    SE 3

    ظاهرا و اندازه آیفون SE جدید به قدری شبیه نسل قبلی است که چندین نمونه قاب مختلف را تست کردیم و با مدل جدید کاملا مطابقت داشتند.

    صفحه نمایش نیز آشنا است: یک صفحه نمایش ۴.۷ اینچی با حاشیه‌های بزرگ که در بالا و پایین آن به چشم می‌خورد. آیفون SE 3 نازک و سبک است و حتی اگر با آیفون ۱۳ مینی مقایسه کنید، متوجه نازک بودن آن می‌شوید.

    طراحی نسل سوم آیفون SE اپل که شب گذشته در رویداد اپل معرفی شد شبیه به طراحی نسل دوم آیفون SE و یا دقیق‌تر بگوییم، شبیه به طراحی آیفون ۸ است.

    نمایشگر آیفون SE 3 هنوز ۴.۷ اینچی است در حالی که آیفون ۱۲ مینی با بدنه‌ی کوچک‌تر نمایشگر ۵.۴ اینچی دارد چرا که صفحه نمایش آن از بالا تا پایین گوشی کشیده شده است.

     

    پردازنده‌ی A15

    آیفون SE 2022 پردازنده‌ی A15 Bionic دارد؛ همان A15ای که در سری مدل های آیفون ۱۳ به‌کار رفته است.

    این سریع‌ترین تراشه گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ است و در سال‌های آینده نیز عملکرد آن چشمگیر خواهد بود. چون در گوشی‌های مقرون به صرفه فقط از تراشه‌های میارن رده اسنپدراگون و مدیا تک استفاده می‌شود و گوشی‌های اندرویدی میان رده قطعا نمی‌توانند در سال‌های آینده هم عملکردی در سطح آیفون SE 3 داشته باشند.

    با این حال، به ناچار محدودیت هایی در مقایسه با گوشی های پرچمدار اپل وجود دارد. همه گوشی‌های آیفون 13 از ویژگی ویدئوی جدید حالت سینمایی (اثر بوکه) پشتیبانی می ‌کنند، اما چنین ویژگی ویدیویی در آیفون SE جدید وجود ندارد.

     

    دوربین آیفون SE 3

    پردازنده‌ی آن عملکرد بهتری در پردازش تصویر دارد؛ به همین خاطر با این که مشخصات دوربین تغییر نکرده است (همان دوربین ۱۲مگاپیکسل f/1.8 در پشت و ۷مگاپیکسل f/2.2 در جلو) اما در عین حال می توانید با SE 3 تصاویر بهتر ثبت و فیلم های باکیفیت‌تری ضبط کنید.

    با این حال ویژگی مهمی که نبودش در دوربین این دستگاه حس می‌شود، حالت شب است. این باعث می‌شود که تصاویر در نور کم با نویز بیش از حد انتظار و رنگ‌های تیره‌تر همراه باشند.

    از سوی دیگر حضور ISP در A15 بایونیک بهبود قابل توجهی در کیفیت ویدیو و کاهش نویز در نور کم دارد. به خاطر داشته باشید که دوربین آیفون SE 3 از لرزشگیر اپتیکال استفاده می‌کند و کمی ضعیف‌تر از فناوری سنسور شیفت سری آیفون ۱۳ است.

     

    عملکرد باتری

    جنس باتری هم تغییر کرده و اپل می گوید به همین خاطر عمر باتری SE نسل سه بسیار بیشتر شده است. اپل ادعا کرده بود که آیفون SE 2 تا ۱۳ ساعت ویدئوی آفلاین و تا ۸ ساعت ویدئو آنلاین (استریم) پخش می کند و خاموش نمی شود. حالا این کمپانی ادعا می کند که این اعداد به ترتیب به ۱۵ و ۱۰ ارتقا یافته است.

     

    دلایل برای خریدن

    1. بهره‌گیری از توان مشابه آیفون ۱۳ با چیپست A15
    2. بهبود کیفیت عکس‌ها
    3. افزایش عمر باتری
    4. پشتیبانی از اینترنت 5G

    دلایل برای نخریدن

    1. فقدان حالت شب
    2. طراحی قدیمی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا