معرفی کالا

معرفی و بررسی تخصصی هوآوی Huawei P Smart

  • گوشی جدید میان رده هواوی با نام Huawei P Smart  با داشتن قابلیت‌های گسترده، ظاهری شکیل و قیمتی مناسب می‌تواند به عنوان انتخابی مناسب مد نظر نسل جوان باشد.

    معرفی و بررسی تخصصی هوآوی Huawei P Smart

    هواوی به عنوان برندی فعال در سطوح مختلف بازار تولید گوشی‌های هوشمند، به‌منظور برآورده کردن نیازهای کاربران، بار دیگر دست به توسعه یک محصول جدید با قابلیت‌های رقابتی زده است. P Smart گوشی هوشمند جدید این شرکت، محصولی است که برای کاربرانی با بودجه محدود، طراحی و تولید شده است اما نکته اینجاست که این محصول با قیمتی در حدود یک میلیون تومان، از المان‌های طراحی گوشی‌های هوشمند رده بالا نظیر نسبت ابعاد ۱۸:۹ صفحه‌نمایش با حاشیه‌های محدود بهره‌مند شده است.

    این گوشی با بهره مندی از آخرین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی نسخه ۸ و جدیدترین نسخه رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی EMUI 8.0 برای فراهم آوردن جدیدترین امکانات نرم افزاری در آن به همراه یک مانیتور FullView در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. الگوریتم اختصاصی هواوی برای زیبا سازی چهره، گرفتن سلفی با اشاره دست و قابلیت‌های دیگر، Huawei P Smart را به انتخابی ایده آل برای علاقمندان سلفی و به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی بدل ساخته است.

    صفحه نمایش FullView: وسعت تصویر

    صنعت گوشی‌های هوشمند به عصر صفحه نمایش های تمام صفحه یا FullView وارد شده اند. P Smart هم از این قاعده مستثنی نیست و از یک مانیتور با اندازه ۵.۶۵ اینچ با نسبت نمایش ۱۸:۹ و رزولوشن FHD+ معادل ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل بهره مند شده است.

    نسبت صفحه نمایش به بدنه در این گوشی ۷۶ درصد است که در میان گوشی های میان رده بازار با قیمت مشابه P Smart کم‌نظیر است. این نسبت به خوبی نشان می دهد که هوآوی در این گوشی هوشمند تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مانیتوری بدون حاشیه و با طراحی کارآمد که بیشتر سطح آن با مانیتور پوشیده شده را در اختیار کاربران قرار دهد.

    اندازه این مانیتور به خوبی مناسب کار با دو نرم افزار در گوشی در یک زمان در کنار هم می باشد و هوآوی در P Smart امکان تقسیم صفحه نمایش به دو قسمت را برای این امر پیش بینی کرده است.

    این صفحه نمایش از استاندارد ۲.۵D بهره مند بوده و لبه های آن به شکل منحنی طراحی شده است که این امر به زیباتر و خوش دست تر بودن گوشی کمک زیادی کرده است.

    صفحه‌نمایش IPS LCD محدودیت‌های خاص خود را دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به محدود بودن زاویه دید اشاره کرد. با وجود این، صفحه‌نمایش هواوی پی اسمارت، زاویه دید مناسبی را پیش روی کاربر قرار می‌دهد. سنسور نور در محیط‌های مختلف، عملکرد مطلوبی داشته و میزان نور حداکثری صفحه‌نمایش بیشتر از چیزی است که در میت ۱۰ لایت شاهد بودیم.

    بدنه فلزی با طراحی زیبا

    بدنه این گوشی فلزی است و در سه رنگ مشکی، آبی و طلایی به بازار عرضه شده است. P Smart برای امنیت بیشتر از سنسور اثر انگشت هم بهره می برد که همانند سایر گوشی های هواوی از سرعت و دقت بالایی برخوردار است. این سنسور اثر انگشت در پشت گوشی قرار گرفته است. ضخامت این گوشی کمتر از ۸ میلی متر و تنها ۷.۴۵ میلی متر می باشد. گوشه های گرد این گوشی هم موجب قرار گرفتن راحت آن در دست شده است.

    عکس‌های با کیفیت با وجود دوربین دو گانه

    گوشی هوشمند Huawei P Smart از ترکیب دو دوربینه بهره می‌برد تا افکت بوکه را در محصولی با قیمت مناسب، در اختیار کاربران قرار دهد. به بیان دیگر، سنسور دوم، مکملی برای سنسور اصلی بوده تا نه در قالب ایجاد تصاویر مونوکروم که در دیگر محصولات نظیر میت ۱۰ پرو شاهد هستیم، بلکه برای دریافت جزئیات بیشتر از سوژه و تارکردن پس‌زمینه، ایفای نقش کند.

    هواوی برای دوربین اصلی P Smart از لنز دو گانه بهره گرفته است که یک ۱۳ مگاپیکسل و دیگری دو مگاپیکسل است. بهره گیری از دوربین دو گانه در گوشی های رقیب P Smart در برندهای دیگر در این رده قیمتی وجود ندارد و این گوشی اولین مدلی در بازار با این قیمت است که دوربین دوگانه دارد.

    بهره گیری از قابلیت PDAF در این دوربین موجب شده سرعت فوکوس در این مدل بالا باشد و حتی از اجسام در حال حرکت هم عکس های شفافی گرفته شود. به علاوه برخی قابلیت‌های دیگر هم موجب کارآمدی بیشتر عکاسی با این دوربین شده است که از آن جمله می‌توان به عکاسی با تشخیص حرکت دست،  زیباسازی کارآمد چهره سوژه ها، ۱۶ سطح محو کردن زمینه عکس در حالت بوکه (Bokeh) اشاره کرد. همچنین اندازه دیافراگم بزرگ این گوشی موجب نورگیری مناسب لنز آن شده است. همه این امکانات با وجود چیپ ISP اختصاصی برای این دوربین بسیار سریع کارهای مد نظر کاربر را روی عکس ها پیاده سازی می کند.

    دوربین سلفی P Smart هم یک دوربین ۸ مگاپیکسلی است که در این بخش هم از حالت های زیباسازی در حالت عکاسی پورتره پشتیبانی شده است. به علاوه دوربین سلفی این گوشی با تشخیص دقیق چهره سوژه حتی می تواند جنسیت آن را حدس زده و افکت های لازم را به صورت خودکار به عکس تخصیص دهد.

    عکس‌برداری
    هواوی پی اسمارت در نور محیطی مناسب، عکس‌های خوبی را به ثبت می‌رساند. در این شرایط، جزئیات تصاویر در سطح قابل قبولی قرار دارد اما خروجی‌ها، چندان شارپ نیستند. نویز در عکس‌برداری از آسمان و سوژه‌های دارای سایه، تا حدودی افزایش پیدا می‌کند.

    محدوده دینامیکی در سطح خوبی قرار گرفته اما متاسفانه فعال کردن HDR در برخی موارد به سفید شدن بیش از حد تصاویر و حذف جزئیات منجر می‌شود. به بیان دیگر، پدیده Overexposure در موارد نادر اتفاق می‌افتد. در غیر این‌صورت، فعال‌سازی HDR تاثیر قابل توجهی روی نمایش بهتر خروجی خواهد داشت. رنگ‌های خروجی تصاویر در این حالت، تا حد زیادی نزدیک به واقعیت هستند.

    در لیست نقاط ضعف می‌توان به ایجاد بوکه‌هایی اشاره کرد که در برخی موارد در گوشه‌های تصویر یا دور آیتم‌هایی نظیر کلاه یا صورت افراد، خدشه دار شده یا حتی با حذف بوکه یا ایجاد اعوجاج در تصویر همراه می‌شوند.

    نکته دیگر در بررسی عملکرد دوربین هواوی پی اسمارت، ناتوانی آن در فوکوس دقیق و مناسب روی سوژه‌هایی است که در فاصله نزدیک قرار دارند. به بیان دیگر، چالش ویژه‌ای را در به ثبت رساندن تصاویر ماکرو خواهید داشت.

    به طور کلی در محیط‌های داخلی، کیفیت خروجی در سطح قابل قبولی قرار دارد اما در نور محیطی محدود، این محصول حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت. در این شرایط، نویز زیادی را در تصاویر شاهد خواهید بود و جزئیات تا حد زیادی دستخوش تغییرات منفی خواهد شد. استفاده از سه پایه در این شرایط می‌تواند تا حد زیادی لرزش‌ها را کنترل کرده و خروجی بهتری را پیش روی شما قرار دهد. علاوه بر این، افزایش زمان لازم برای بسته شدن شاتر هم موضوعی است که می‌تواند به جذب نور بیشتر کمک کرده و در نهایت امر، تصاویر روشن‌تری را پیش روی شما قرار دهد.

    در این حالت، فعال‌سازی HDR تاثیر شگفت‌انگیزی روی بهبود کیفیت خروجی خواهد داشت. البته در این صورت هم باید به شدت مراقب لرزش نداشتن دستان خود باشید. در صورتی که عکس‌برداری را در نور محدود خارجی از سوژه‌ای در فاصله کم انجام می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً فلش را فعال کنید.

    تجربه کاربری روان با رابط کاربری EMUI 8.0 در کنار پردازنده Kirin 659

    EMUI 8.0 آخرین نسخه از رابط کاربری Huawei است که در P Smart هم در کنار جدیدترین نسخه سیستم عامل آندورید یعنی نسخه ۸ قرار گرفته است. تلفیق این رابط کاربری با پردازنده هشت هسته ای Kirin، قابلیت یادگیری ماشینی، هوشمندی در تشخیص رفتار کاربر و شرایط محیط، تجربه کاربری متفاوت و پیشرویی را در اختیار کاربران P Smart قرار می دهد.

    سنسور اثر انگشت سریع

    هوآوی از نسخه Fingerprint 4.0 برای سنسور اثر انگشت این گوشی بهره گرفته است. این سنسور می تواند در ۰.۳ ثانیه اثر انگشت کاربر را شناسایی کند که سرعت فوق العاده بالا محسوب می شود. به علاوه این سنسور اثر انگشت در بخش های مختلف گوشی کاربردهای مختلف پیدا می کند، مثلاً در حالت عکاسی سلفی می تواند به عنوان دکمه شاتر عمل کند یا موقع فعال شدن زنگ ساعت گوشی آن را خاموش نماید.

    در داخل جعبه هواوی پی اسمارت، آداپتوری با خروجی ۵ ولت / ۱ آمپر در کنار کابل میکرو یو‌اس‌بی، هندزفری، دفترچه‌های راهنما، یک برچسب محافظ صفحه‌نمایش و کیس محافظ، هم ‌رنگ با بدنه گوشی قرار گرفته است. از این لحاظ، ترکیبی کامل پیش روی شما خواهد بود. با این مقدمه، در ادامه از نگاه شهر سخت‌افزار، نگاهی دقیق‌تر به این گوشی هوشمند خواهیم داشت.Image result for p smart

    قیمت به صرفه

    با وجود این امکانات که این گوشی را به یک مدل میان رده کارآمد در مقایسه با رقبای هم رده بدل ساخته، این گوشی با قیمت ۲۲۰ دلار به بازار ایران عرضه شده است.


     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا