اندرویدکدهراهنمای خریدنقد و بررسی

مقایسه گلکسی S22 Ultra با S21 Ultra

خانواده گلکسی S22 پیشرفت‌ های کوچک و بزرگی نسبت به نسل قبلی داشته و به همین مناسبت می‌خواهیم مدل‌های آن را با گلکسی S21، S21 پلاس و S21 اولترا مقایسه کنیم.

  • Samsung Galaxy S22 Ultra در مقابل Galaxy S21 Ultra

    خانواده گلکسی S22 پیشرفت‌ های کوچک و بزرگی نسبت به نسل قبلی داشته و به همین مناسبت می‌خواهیم مدل‌های آن را با گلکسی S21، S21 پلاس و S21 اولترا مقایسه کنیم. البته با توجه به شباهت گلکسی S22 اولترا به سری نوت، این دستگاه را با گلکسی نوت 20 اولترا هم مقایسه خواهیم کرد.

    Galaxy S22 Ultra چندین ارتقاء دیگر را نسبت به Galaxy S21 Ultra ارائه می دهد، از جمله دوربین های با قابلیت بیشتر، پردازنده سریع تر، صفحه نمایش روشن تر و شارژ سریع تر.

     

    مقایسه قیمت گلکسی اس 22 اولترا و گلکسی اس 21 اولترا

    S22
    S22

    از سال گذشته هیچ تغییری در قیمت گوشی های سری اس اولترا سامسونگ ایجاد نشده است. گلکسی اس 21 اولترا با قیمت 1199 دلار به بازار عرضه شد و گلکسی اس 22 اولترا نیز با همان قیمت عرضه می شود.

    مشکل این است که اکنون که سامسونگ تولید خود را متوقف کرده است، پیدا کردن Galaxy S21 Ultra دشوار است. به عنوان مثال، آمازون فقط نسخه 256 گیگابایتی گران‌تر S21 Ultra را می‌فروشد.

     

    طراحی

    سامسونگ در طراحی پرچمداران 2022 خود رویکرد متفاوتی را دنبال کرد. گلکسی اس 22 اولترا از لحظا ظاهری کاملا با دو گوشی اس 22 و اس 22 پلاس متفاوت است. S22 و S22 Plus از لحاظ ظاهری شبیه به S21 و S21 Plus هستند؛ با تغییرات جزئی.

    وقتی گوشی را برگردانید، دوربین‌ های مدل اس ۲۱ اولترا روی یک ماژول جداگانه تعبیه شده‌اند که با فریم دور گوشی یکپارچه شده است. اما اس ۲۲ اولترا کاملاً متفاوت است و دوربین‌هایش به صورت جداگانه مستقیماً روی قاب پشتی قرار گرفته ‌اند.

    گلکسی S21 Ultra در دو طیف رنگی مشکی، سیلور و خاکستری عرضه شد. اما رنگ بندی گلکسی اس 22 اولترا این‌بار تنوع رنگی بیشتری دارد. این گوشی در رنگ‌های سفید، مشکی، قرمز تیره (صورتی گلد تیره) و سبز به بازار می‌آید.

     

    صفحه نمایش

    صفحه نمایش گلکسی اس 22 اولترا و اس 21 اولترا در نگاه اول شبیه به هم هستند، اما تفاوت های اساسی در بینشان وجود دارد. هر دو نمایشگر 6.8 اینچی هستند، هر دو وضوح QHD را ارائه می دهند و هر دو حداکثر نرخ تازه سازی 120 هرتز را ارائه می دهند.

    صفحه نمایش گلکسی اس 21 اولترا از نرخ تازه سازی قابل تغییر برای صرفه جویی در باتری استفاده می کند که بسته به فعالیت کاربر بین 10 هرتز تا حداکثر 120 هرتز تغییر می کند. S22 Ultra این را از 1 هرتز به 120 هرتز ارتقا داده است که امکان صرفه جویی در مصرف انرژی را حتی بیشتر می کند.

    S22 Ultra همچنین دارای حداکثر روشنایی چشمگیر 1750 نیت است که استفاده در زیر نور شدید را نسبت به صفحه نمایش S21 Ultra که دارای امتیاز 1500 نیت است آسان تر می کند. S22 Ultra همچنین دارای فناوری Vision Booster است که با تغییر سطح نور اطراف، رنگ‌ های نمایشگر را تنظیم می‌ کند.

     

    عملکرد دوربین

    در بخش دوربین همه چیز حداقل روی کاغذ مشابه است. هر دو از حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی با لنز ۲۴ میلی‌متری f/1.8 و فوکوس خودکار تشخیص فاز با لرزشگیر اپتیکال استفاده می‌کنند، دو دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید را ارائه می‌کنند. لنز اولین دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپی گوشی اس ۲۲ اولترا به جای ۲۴۰ میلی‌متری، ۲۳۰ میلی‌متری شده و اندازه سنسور آن نیز ۱/۳.۵۲ اینچی است.

    دومین دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو روی این گوشی نیز به جای یک لنز ۷۲ میلی‌متری در نسل قبلی به ۷۰ میلی‌متری تغییر کرده و اندازه سنسور آن هم ۱/۳.۵۲ اینچی شده است. در جلوی گوشی نیز یک دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی قرار گرفته که ظاهراً تفاوتی با نسل گذشته ندارد. برای دیدن تفاوت در عملکرد کیفیت عکس‌ها و ویدیوهای ثبت شده توسط این دو گوشی، منتظر بررسی‌ های دقیق ‌تر ما باشید.

     

    قلم اس

    گوشی گلکسی S22 Ultra هم مثل نسل قبلی خودش با قلم S Pen سامسونگ عرضه می‌شود؛ اما تفاوت‌های بین این دو وجود دارد. اس ۲۱ اولترا جایی برای نگهداری از قلم اس پن نداشت و شما ناچار به حمل جداگانه آن بودید. اما سامسونگ در داخل گوشی اس ۲۲ اولترا اسلاتی را برای نگهداری از قلم S Pen تعبیه کرده که باعث آسودگی کاربران می‌شود.

     

    عملکرد

    گلکسی اس 21 اولترا دارای چیپست اسنپدراگون 888 یا اگزینوس 2100 به همراه 12 یا 16 گیگابایت رم را است و با گزینه های ذخیره سازی 128 گیگابایت، 256 گیگابایت یا 512 گیگابایت عرضه می شود.

    Galaxy S22 Ultra با پردازنده Snapdragon 8 Gen 1 در ایالات متحده و Exynos 2200 در جاهای دیگر عرضه می شود. این گوشی با گزینه های رم 8 یا 12 گیگابایت عرضه می شود که نسبت به سال گذشته یک پله پایین تر است. برای فضای ذخیره‌ سازی، گزینه‌های 128، 256 یا 512 گیگابایتی را نیز دریافت می‌کنید، اما در صورت نیاز به حداکثر فضای ممکن روی تلفن، یک گزینه 1 ترابایتی نیز موجود است.

     

    باتری و شارژ

    باتری هر دو گوشی 5000 میلی آمپر ساعت است. برای شارژ، S21 Ultra حداکثر سرعت سیمی 25 وات را ارائه می دهد، در حالی که S22 Ultra می تواند تا 45 وات شارژ شود. با این حال، هیچ یک از تلفن ها شارژر ندارند، بنابراین دریافت این سرعت ها به کله شارژری که می خرید بستگی دارد. سرعت بی سیم و معکوس هر دو گوشی یکسان است.

     

    نرم افزار

    شرکت سامسونگ سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 را در هر دو مدل ارائه می دهد.

    از نظر به‌ روزرسانی ‌های آینده، سامسونگ چهار سال به‌ روزرسانی اندروید را برای گلکسی اس 22 اولترا و گلکسی اس 21 اولترا تضمین می‌کند.

    نتیجه گیری

    خلاصه اینکه سیستم دوربین S22 Ultra نسبت به سال گذشته ارتقاء نداشته، ولی ایرادات آن به بهترین شکل ممکن برطرف شده است. حضور S-pen نیز می‌تواند هرکسی را برای خرید ترغیب کند، اما وقتی حرف از قیمت باشد، S21 Ultra با حضور مدل‌ جدیدتر کاهش قیمت خوبی داشته و خرید آن به صرفه‌ترست. به نظر شما در مقایسه s21 ultra با s22 ultra کدام برنده است؟ حتماً نظر خود را در قسمت کامنت بنویسید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    ‫2 دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا