اخبارنقد و بررسی

پوکو اف 4 جی تی گوشی جدید شیائومی

همانطور که احتمالا در جریان هستید، گوشی‌های سری F پوکو محصولات پرچمدار اقتصادی به حساب می‌آیند که از سخت‌افزار قدرتمندی استفاده می‌کنند.

  •  

    همانطور که احتمالا در جریان هستید، گوشی‌های سری F پوکو محصولات پرچمدار اقتصادی به حساب می‌آیند که از سخت‌افزار قدرتمندی استفاده می‌کنند. پوکو اف 4 جی تی نیز از این قاعده مستثنی نیست و با اسنپدراگون 8 نسل 1 و شارژر پرسرعت رونمایی شده است. در این مقاله به نقد و بررسی این گوشی می پردازیم.

    نسخه پایه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی که 600 یورو قیمت دارد و نسخه 12/256 گیگابایت که با قیمت 700 یورو به فروش خواهد رسید. در هر دو نسخه رم از نوع  LPDDR5 و حافظه UFS 3.1 است.

     

    طراحی و صفحه نمایش پوکو اف 4 جی تی

    با صفحه نمایش 6.67 اینچی و ابعاد 162.5 میلی متر در 76.7 میلی متر در 8.5 میلی متر، POCO F4 GT مطمئناً در بین گوشی های بزرگتر قرار دارد و از نظر اندازه شبیه iPhone 13 Pro Max یا Samsung Galaxy S22 Ultra است. با وجود اینکه ضخیم‌ تر و سنگین ‌تر از سایر گوشی‌های موجود است، اما همچنان خوش دست است و تجربه استفاده خوبی را ارائه می دهد.

    POCO F4 GT در 3 رنگ مشکی ، زرد سایبری یا نقره ایعرضه می شود.

    یکی از ویژگی های جالبی که بلافاصله در گوشی متوجه آن خواهید شد، تریگرهای مغناطیسی پاپ آپ در کناره های گوشی است. نه تنها تریگرها پایدار، پاسخگو و عالی برای استفاده در هنگام بازی هستند، بلکه می توانید از آنها برای استفاده به عنوان میانبر برای فعال کردن دوربین یا روشن کردن چراغ قوه نیز استفاده کنید.

    این گوشی از یک نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتز بهره می‌برد. این پنل 10 بیت (1 میلیارد رنگ) بوده و دارای تنظیم نور PWM فرکانس بالا است. کیفیت این نمایشگر توسط DisplayMate تأیید شده و توانسته امتیاز A+ را با رکوردشکنی در 15 زمینه کسب کند. این نمایشگر دارای نرخ نمونه برداری تاچ 480 هرتز است و در مقایسه با 360 هرتز F3 جهش خوبی کرده.

     

    عملکرد دوربین پوکو اف 4 جی تی

    علیرغم اینکه POCO F4 GT به عنوان یک تلفن اختصاصی برای بازی تبلیغ می شود، در بخش دوربین نیز حرفی برای گفتن دارد. F4 GT به دو سنسور سونی مجهز شده است. سنسور اصلی که در قاب پشتی قرار گرفته 64 مگاپیکسلی و IMX686 است. این دوربین با یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین 2 مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو همراه شده است. شیائومی یک سنسور فلیکر نیز برای این گوشی در نظر گرفته است.

    سنسور دوم سونی، سنسور 20 مگاپیکسلی IMX596 است که در حفره‌ای درون نمایشگر به عنوان دوربین سلفی جای گرفته. قسمت پشت این گوشی دارای جلوه‌های نوری RGBاست که برای نوتفیکیشن‌ها، چراغ شارژ باتری و البته جلوه‌های رنگی در زمان بازی استفاده می‌شود.

    مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند دیگر، حالت شب و همچنین بسیاری از فیلترها و ویژگی‌های دیگر برای کسانی که دوست دارند عکس‌های زیبا بگیرند ارائه می‌ شود.

     

    پردازنده و قدرت پوکو اف 4 جی تی

    برجسته ‎ترین نکته در رابطه با این گوشی چیپست آنست.

    POCO F4 GT به عنوان یک گوشی هوشمند گیمینگ با پردازنده Snapdragon 8 Gen 1، 20% عملکرد CPU سریعتر و 50% عملکرد GPU بهتری را نسبت به رقبا ارائه می دهد.

    این چیپست قدرتمند با فناوری خنک کننده LiquidCool 3.0 که از دو محفظه بخار برای خنک‌سازی استفاده کرده، کنترل می‌شود.

     

    عملکرد باتری

    پوکو اف 4 جی تی
    پوکو اف 4 جی تی

    POCO F4 GT دارای باتری دو سلولی 4700 میلی آمپر ساعتی است و از شارژ فوق العاده سریع سیمی 120 واتی پشتیبانی می کند. این گوشی در حدود 30 دقیقه از 1٪ به 100٪ می رسد.

    اگر قصد دارید از شیائومی POCO F4 GT برای مصارف عمومی استفاده کنید، باتری به راحتی می تواند یک روز یا بیشتر دوام بیاورد. برای بازی، می‌تواند بازی‌های سنگین را به مدت بیش از ۶ ساعت اجرا کند که بسیار چشمگیر است.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا