تکنولوژیهوش مصنوعی

هوش مصنوعی انقلابی در گوشی هوشمند شما

گوگل، کوالکام، موتورولا و احتمالا اپل در حال استفاده از هوش مصنوعی هستند.

  • گوشی های هوشمند به سرعت در حال توسعه هستند . برای سال‌ها، رهبران صنعت ورود 5G و نمایشگرهای تاشو را به‌عنوان پیشرفت‌های تکنولوژیکی می‌دانستند که نقطه عطفی برای گوشی‌های هوشمند خواهد بود.

    در این مقاله تداکس به تاثیر هرچه بیشتر هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند می پردازد

    اکنون در سال 2023، این هیجان به هوش مصنوعی مولد تغییر کرده است، فناوری که غول هایی مانند بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و ساندار پیچای، مدیر عامل آلفابت، معتقدند می تواند به اندازه ظهور گوشی های هوشمند و خود اینترنت، بی نظیر باشد.

    هوش مصنوعی مولد یا هوش مصنوعی که می‌تواند محتوای جدید ایجاد کند، امسال دنیای فناوری را در بر گرفت و مسیر محصولات جدید متا مالک آلفابت، مایکروسافت، اینستاگرام و فیسبوک و دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری را شکل داد. در سه ماهه آخر سال 2023، ما در حال دریافت ایده بهتری از چگونگی گسترش این تغییر به گوشی های هوشمند هستیم.

    هوش مصنوعی در مرکز راه اندازی پیکسل 8 گوگل در اوایل این ماه قرار داشت، زیرا این شرکت نشان داد که چگونه الگوریتم هایش می توانند بهترین حالات چهره را در دسته ای از عکس های گروهی انتخاب کنند و به راحتی آنها را در یک تصویر متفاوت بچسبانند. پردازنده بعدی گوشی‌های هوشمند از سازنده پیشرو تراشه‌های موبایل کوالکام برای سرعت بخشیدن به وظایف پردازش هوش مصنوعی طراحی شده است، همانطور که این شرکت در نشست Snapdragon خود در اواخر اکتبر توضیح داد. طبق گزارش اخیر بلومبرگ، اپل در حال توسعه مجموعه ای از ویژگی های جدید برای آیفون و سایر محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی است.

    الکس کاتوزیان، معاون ارشد و مدیر کل بخش موبایل، محاسبات و XR کوالکام، در جریان رویداد این شرکت گفت: “هوش مصنوعی آینده تجربه گوشی های هوشمند است.” و وقتی نوبت به فناوری موبایل می‌رسد، این همان چیزی است که بیش از یک دهه است که در حال ساخت آن بوده‌ایم.»

    نشان‌واره ChatGPT روی گوشی هوشمند نمایش داده می‌شود

    ChatGPT و ابزارهای جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی از مایکروسافت و گوگل ممکن است نقطه جهشی برای هوش مصنوعی مولد در اواخر سال 2022 و نیمه اول سال 2023 بوده باشند. اما طولی نکشید که این فناوری بر جهت جریان فعلی تأثیر گذاشت. گوشی های هوشمند آینده هوش مصنوعی در دستگاه های تلفن همراه جدید نیست. ویژگی هایی مانند دیکته صوتی، ترجمه زبان و تشخیص چهره در حال حاضر از این فناوری استفاده می کنند. به عنوان مثال، آیفون های اپل از سال 2017 و با شروع نسل آیفون X و آیفون 8، دارای یک موتور عصبی برای انجام وظایف مربوط به یادگیری ماشین هستند.

    هوش مصنوعی مولد متفاوت است. لزوماً این نیست که هوش مصنوعی به صورت غیرفعال برای شناسایی یک شخص در عکس یا باز کردن قفل گوشی به محض اینکه آن را به سمت صورت خود می کشید، کار کند. درعوض، موارد استفاده را فعال می‌کند که احساس جدیدی دارند، چه ایجاد کاغذدیواری‌های تازه در صورت درخواست یا تنظیم بیان شخصی در عکس.

    Subhashish Dasgupta از شرکت تحلیلی Kantar که متخصص در صنعت فناوری و سلامت است، گفت: “این در واقع به کاربران کنترل استفاده از هوش مصنوعی و نحوه استفاده از آن و نحوه اعمال آن در زندگی روزمره خود است.”

    پیکسل 8 و 8 پرو گوگل بزرگترین نمونه های این گوشی هستند. در حالی که هر دو گوشی دارای ارتقاء معمولی مانند یک پردازنده جدید و سخت افزار دوربین اندکی بهبود یافته هستند، این ترفندهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی تلفن ها است که آنها را متمایز می کند.

    در اینجا از ترفند سامسونگ از هوش مصنوعی برای بهره وری بیشتر قدرت گوشی های خود را بخوانید

    یک ویژگی ویرایش عکس به نام Best Take می‌تواند سلفی‌های گروهی را که اخیراً گرفته‌اید تجزیه و تحلیل کند و حالات صورت را بین تصاویر عوض کند. به عبارت دیگر، هوش مصنوعی گوگل می تواند عکس کاملی را ایجاد کند که در آن همه لبخند بزنند – حتی اگر آن لحظه هرگز اتفاق نیفتاده باشد.

    ویژگی Best Take Google به شما امکان می دهد حالات چهره را عوض کنید.

    Magic Editor به طور مشابه از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا به شما امکان می‌دهد عکس‌ها را به روش‌های بی‌شماری دستکاری کنید: می‌توانید خود را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کنید، این توهم را ایجاد کنید که به طور فوق‌العاده‌ای از ارتفاع بالا می‌پرید، یا حتی خود زمین را جایگزین کنید.

    اینها آخرین نمونه هایی هستند که نشان می دهد چگونه گوگل تلاش می کند تا هوش مصنوعی را در گوشی های ما برجسته تر کند. ویژگی دیگری به نام Magic Compose که گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان خود در ماه مه اعلام کرد، از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد پاسخ های پیشنهادی به پیام های متنی یا بازنویسی پاسخ ها با لحنی متفاوت در برنامه پیام رسانی این شرکت استفاده می کند. سازنده کاغذدیواری هوش مصنوعی گوگل می‌تواند پس‌زمینه‌های جدیدی را برای گوشی شما از ابتدا بر اساس درخواست‌ها ایجاد کند.

    نقش مستقیم هوش مصنوعی در صنعت گوشی هوشمند

    در سال 2024 و پس از آن، هوش مصنوعی نقش مهم تری را در گوشی های هوشمند ما ایفا خواهد کرد. کوالکام که تراشه‌هایی را تولید می‌کند که گوشی‌های شرکت‌هایی مانند سامسونگ، شیائومی و وان پلاس را تولید می‌کند، به وضوح هوش مصنوعی را در هنگام توسعه پردازنده جدید اسنپدراگون 8 نسل 3 خود در نظر داشت. مدیرعامل کوالکام، کریستیانو آمون، چشم انداز این شرکت را برای چگونگی تغییر هوش مصنوعی گوشی های هوشمند در اجلاس اسنپدراگون خود در هاوایی در 24 اکتبر به نمایش گذاشت.

    سازنده تراشه هوش مصنوعی را لایه دیگری می داند که در کنار سیستم عامل و برنامه های گوشی اجرا می شود که می تواند ورودی های صدا، متن و تصویر را درک کند و پیشنهاداتی را ارائه دهد. این بسیار متفاوت از دستیارهای مجازی است که ما با آن آشنا شده ایم

    منبع

    cnet

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا