اخبارتکنولوژیفناوریهوش مصنوعی

سامسونگ یک «حلقه هوشمند» با ویژگی‌های ردیابی سلامتی را معرفی می‌کند

نگاهی کلی و نقد و بررسی گجت نسل نو سامسونگ

  • بارسلونا، اسپانیا – یکی از مدیران ارشد به CNBC گفت: حلقه گلکسی سامسونگ، جدیدترین پوشیدنی آن، با ویژگی‌های ردیابی سلامتی از جمله نظارت بر ضربان قلب و خواب راه‌اندازی می‌شود و در عین حال امتیازی از آمادگی آنها برای روز را به کاربران ارائه می‌دهد.

    در یک مصاحبه گسترده، هان پاک، رئیس تیم سلامت دیجیتال در سامسونگ الکترونیک، اولین تلاش این شرکت در دسته محصولات حلقه‌ها، ملاحظات یک مدل اشتراک برای برنامه سلامت سامسونگ و دیدگاه خود برای هوش مصنوعی را مورد بحث قرار داد. مربی ورزشی.”

    سامسونگ در ژانویه و در جریان کنفرانس خبری که گوشی هوشمند S24 را معرفی کرد، گلکسی رینگ را به اشتراک گذاشت. غول فناوری کره جنوبی آن را برای اولین بار در کنگره جهانی موبایل در بارسلون که از دوشنبه آغاز می شود، به نمایش می گذارد.

    بیشتر بخوانید از ارتقای قدرت هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند

    ویژگی های Samsung Galaxy Ring

    پاک گفت: این حلقه که به حسگرها مجهز است، می‌تواند ضربان قلب، تعداد تنفس، میزان حرکتی که در طول خواب انجام می‌شود و مدت زمانی که فرد یک بار در رختخواب به خواب می‌رود را نشان دهد.

    او همچنین گفت که این حلقه می‌تواند به کاربر «امتیاز سرزندگی» بدهد که «داده‌های آمادگی جسمانی و ذهنی را جمع‌آوری می‌کند تا ببیند چقدر می‌توان کارایی داشت».

    همه اینها از طریق برنامه Samsung Health قابل دسترسی خواهند بود.

    این انگشتر قرار است امسال به فروش برسد، اما پاک جدول زمانی یا قیمت آن را اعلام نکرد.

    به محض عرضه شدن میتوانید این انگشتر خفن را از نمایندگی سامسونگ خریداری نمایید

    پاک همچنین گفت که این شرکت در حال بررسی اضافه کردن ویژگی است که به گلکسی رینگ اجازه می دهد تا مانند تلفن های هوشمند، پرداخت های بدون تماس را انجام دهد.

    ما یک تیم کامل داریم که به این موضوع نگاه می کند. اما من فکر می‌کنم که به وضوح به موارد استفاده مختلف از حلقه فراتر از سلامتی، مطمئنا نگاه می‌کنیم.»

    مدیر اجرایی سامسونگ همچنین گفت که این شرکت در حال کار بر روی نظارت غیرتهاجمی گلوکز و همچنین سنجش فشار خون از طریق دستگاه‌های پوشیدنی خود است.

    پاک در مورد پایش غیرتهاجمی گلوکز گفت: «من فکر می‌کنم راه‌هایی برای رفتن داریم. در حال حاضر، مردم از دستگاه هایی استفاده می کنند که پوست را سوراخ می کنند تا سطح گلوکز را بررسی کنند. یک راه غیر تهاجمی برای انجام آن گام بزرگی خواهد بود.

    بازی اکوسیستم سامسونگ

    سامسونگ امیدوار است که دستگاه‌های مختلف جایگاه خود را در سلامت، حوزه‌ای که چندین سال است روی آن کار می‌کند، افزایش دهند.

    این شرکت گوشی های هوشمند و ساعت های هوشمند خود را دارد. حلقه گلکسی جدیدترین دسته محصولات سلامت است. سامسونگ گفت که تصمیم به راه اندازی “حلقه هوشمند” توسط مشتریانش گرفته شده است.

    «مشتریان خودمان به ما گفتند، من انتخاب می‌خواهم. من می‌خواهم انواع دیگر پوشیدنی‌ها را برای اندازه‌گیری سلامت داشته باشم.» «و برخی می‌خواهند ساعت بپوشند، برخی می‌خواهند ساعت و حلقه را بپوشند و از هر دو سود ببرند. برخی فقط سادگی بیشتری می خواهند.»

    پاک تأیید کرد که وقتی ساعت هوشمند و حلقه با هم پوشیده می شوند، کاربران می توانند بینش های مختلف سلامتی را دریافت کنند.

    سامسونگ اولین شرکتی نیست که حلقه های هوشمند را عرضه می کند. چند بازیکن دیگر مانند اورا هستند.

    نسل های قبلی گوشی های هوشمند پرچمدار سامسونگ، مانند S7، دارای حسگرهایی هستند که مواردی مانند ضربان قلب را ردیابی می کنند. کاربران می‌توانستند انگشت خود را روی سنسور بگذارند و این حسگر را نشان دهد. سامسونگ این سنسورها را در تلفن های خود کنار گذاشته است، به خصوص که ساعت های هوشمندی دارد که این ویژگی ها را ارائه می دهند.

    با این حال، پاک این احتمال را رد نکرد که گوشی‌های هوشمند آینده دارای سنسورهای سلامت باشند.

    پاک گفت: «تلفن همراه هنوز بسیار فراگیر است و بنابراین فکر می‌کنم دلایلی وجود دارد که ما ممکن است بخواهیم حسگر را بر روی موبایل قرار دهیم و آن را روی دستگاه‌های پوشیدنی قرار دهیم.

    “مربی” هوش مصنوعی

    پاک درباره نقش هوش مصنوعی در خدمات سلامت سامسونگ صحبت کرد. هوش مصنوعی می تواند به درک همه داده هایی که این دستگاه ها جمع آوری می کنند کمک کند. و در نهایت، هدف پاک این است که هوش مصنوعی را وادار کند تا بینش عمیق تری در مورد سلامت یک فرد ارائه دهد.

    او گفت که مدل‌های زبان بزرگ، که مدل‌های هوش مصنوعی آموزش‌دیده بر روی حجم عظیمی از داده‌ها هستند و زیربنای برنامه‌هایی مانند چت‌بات‌ها هستند، می‌توانند به بینش بیشتر کمک کنند.

    «تصور کنید آن مدل زبان بزرگ، به عنوان دستیار دیجیتال من عمل می کند، در حالی که به زمینه سوابق پزشکی من، داده های فیزیولوژیکی من، تعامل من با یک دستگاه تلفن همراه، ابزارهای پوشیدنی در طول همه اینها نگاه می کند … شروع به ایجاد بینش و شخصی سازی بیشتر می کند. فرصت ها،” پاک گفت.

    مدیر اجرایی سامسونگ گفت: «در آینده یک دستیار دیجیتالی وجود دارد، زیرا ما فکر می‌کنیم که کاملاً مورد نیاز است.

    پاک سناریویی را تشریح کرد که در آن یک دستیار دیجیتال توصیه های بهداشتی را با لحن و زمینه مناسب ارائه می دهد و می گوید: “توانایی ما برای تغییر رفتارمان بسیار بیشتر می شود.”

    پاک گفت که بیکسبی، دستیار دیجیتال سامسونگ، می‌تواند نقشی داشته باشد.

    بنابراین ما در حال بررسی راه‌های مختلفی هستیم که در آن رابط کامپیوتر انسان در طول زمان تغییر می‌کند. … و بنابراین ما فکر می کنیم Bixby با گفتار بخش قابل توجهی از آن گزینه را نشان می دهد. اما ما فکر نمی کنیم که این تنها گزینه باشد. اما بیکسبی به طور بالقوه با مدل های زبان بزرگ ترکیب می شود، می تواند یک تغییر فوق العاده بازی باشد. و ما آشکارا در حال انجام آن گفتگو هستیم، “پاک گفت.

    این مدیر اجرایی همچنین گفت که این شرکت در حال “در نظر گرفتن” یک سرویس اشتراک برای برنامه Samsung Health خود است، اما قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، باید قابلیت ها و بینش هایی که ارائه می دهد بهبود یابد. دستیاران هوش مصنوعی می توانند کمک کنند.

    پاک گفت: «اگر واقعاً می‌خواهید من را مجبور کنید برای چیزی بپردازم، بهتر است چیزی به من بدهید که از نظر بینش سلامتی جامع‌تر باشد».

    منبع

    CNBC

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا