آموزشعلم و دانش

بعد از افتادن گوشی در آب چه کنیم؟؟!!!!

این کار هایی که میگیم رو حتما انجام بده

  • بعد از افتادن گوشی در آب چه کنیم

    افتادن گوشی هوشمند در آب احساس خیلی بدی چون گلی مشکلات برای گوشی شما پیش خواهد آمد با زمان تعمیر بیشتر و هزینه بیشتر ، اما آنچه مهم است در ادامه این مقاله به شما میگوییم .اگر تلفن شما در حال حاضر خیس است ، بلافاصله دستورالعمل های ما را (تداکس) دنبال کنید تا شاید از آسیب دائمی جلوگیری کنید.اگر پس از افتادن گوشی در آب سریع عمل کنید ، ممکن است بتوانید از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید.

    بدیهی است که ابتدا باید تلفن را در اسرع وقت از آب خارج کنید.هرچه بیشتر در آنجا بماند ، آب یا مایع بیشتری از طریق شکاف ها و روزنه ها نفوذ می کند.اگر تلفن خود را در حدود دو سال گذشته خریداری کرده اید ، احتمال زیادی وجود دارد که در برابر آب مقاوم باشد.اما این بدان معنا نیست که آب نمی تواند به آن آسیب برساند.

    چه کارهای نباید انجام دهید!!!!!!!!!!!!!!!!

    • آن را روشن نکنید.
    • آن را به برق متصل نکنید.
    • هیچ دکمه ای را فشار ندهید.
    • تلفن را تکان ندهید.
    • به آن ضربه نزنید.این می تواند آب را به قسمت های داخلی تلفن که قبلاً به آن نرسیده است ، بفرستد و این کار صدمات بیشتری وارد میکند.
    • از سشوار استفاده نکنید – می تواند همان اثری را که در بالا توضیح داده شد داشته باشد.گرما همچنین می تواند آسیب بیشتری وارد کند.
    • از قرار دادن گوشی هوشمند خود در کنار اجاق گرم (یا بدتر از آن ، در اجاق گاز) یا رادیاتور خودداری کنید.

    چه کارهایی باید انجام دهید

    • اگر گوشی خاموش نیست ، بلافاصله آن را خاموش کنید این عمل بسیار سریع باشد

    به گفته تیم تداکس ، اولین کاری که باید در صورت غوطه ور شدن تلفن هوشمند در آب انجام دهید ، خاموش کردن آن است. استفاده از تلفن هوشمند مرطوب می تواند خطرناک باشد و آسیب بیشتری به تلفن هوشمند وارد می کند و ممکن است به طور کلی از کار بیفتد.

    • قطعات قابل جابجایی را خارج کنید.

    اگر می توانید ، سیم کارت و کارت micro-SD را بردارید و اگر نوعی تلفن دارید که اجازه خارج کردن باتری را می دهد ، این کار را نیز انجام دهید.در حالی که این کار را انجام می دهید ، مراقب باشید که به تلفن خود ضربه نزنید و آن را تکان ندهید ، زیرا ممکن است آب را درون آن حرکت دهید.

    • گوشی را خشک کنید.

    از پارچه یا حوله کاغذی استفاده کنید تا تلفنتان را خشک کنید.سپس ، آن را در دستمال کاغذی یا حوله آشپزخانه بپیچید تا رطوبت هرچه بیشتر جذب شود.

    • بگذارید گوشی شما یکی دو روز خشک شود.

    وسوسه نشوید که آن را روشن کنید و ببینید آیا هنوز کار می کند یا خیر. سیم کارت خود را در یک تلفن قدیمی قرار دهید ، یا از یک دوست یا یکی از اقوام خود بپرسید که آیا آنها وسیله یدکی دیگری دارند که می توانید قرض بگیرید.بعد از چند روز می توانید باتری را وارد کرده و تلفن خود را روشن کنید.

    اگر تلفن شما روشن نمی شود ، سعی کنید آن را شارژ کنید.اگر کار نکرد ، باتری آسیب دیده است.می توانید یک باتری جایگزین را امتحان کنید یا اینکه تلفن هوشمند خود را به تعمیرات تخصصی موبایل تداکس برسانید تا توسط یک متخصص حرفه ای بررسی شود.

    • گوشی خود را تا چند روز زیر نظر داشته باشید.

    اگر تلفن هوشمند شما روشن است و آنطور که باید کار می کند ، باید چند روز آینده آن را کاملاً زیر نظر داشته باشید تا ببینید آیا چیز غیرعادی مشاهده می کنید.برای بررسی بلندگوها و اطمینان از اینکه صفحه لمسی همچنان آنطور که باید پاسخ می دهد ، چند موسیقی پخش کنید.

    به محض روشن کردن تلفن هوشمند از تمام اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید.

    غوطه ور شدن گوشی در آب اغلب برای تلفن های هوشمند کشنده است ، اما در برخی موارد خوش شانس ، دستگاه دوباره روشن می شود و به صورت عادی کار می کند.در این صورت ، اولین کاری که باید انجام دهید تهیه نسخه پشتیبان از تمام اطلاعات شما است.قسمتهای خاصی از دستگاه خیلی زود زنگ می زند.طول عمر گوشی هوشمند به دلیل ماجراجویی در زیر آب بطور قابل توجهی کاهش می یابد.با این وجود ، احتمالاً وقت کافی برای انتخاب یک مدل جدید خواهید داشت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا