کنسول و بازی

تجربه بازی نسل نهم با پلی استیشن 5

بررسی و ویژگی های کنسول بازی جدید پلی استیشن 5 و تفاوت های آن با کنسول های نسل قبلی

  • نگاهی کلی

     

    پلی استیشن 5 پنجمین کنسول ویدئویی خانگی از پلی استیشن است که سونی آن را توسعه داده است.

    PS5 در 12 نوامبر ساب 2020 در ایالات متحده عرضه شد و در 19 نوامبر به بریتانیا و اکثر نقاط جهان آمد. پلی استیشن 5 با دو نسخه استاندارد و دیجیتال عرضه شده است.

    نسخه استاندارد شامل یک درایو دیسک سازگار با دیسک های Ultra HD Blu-ray است و نسخه دیجیتال فاقد این درایو است و برای کسانی که ترجیح می دهند بازی ها را دیجیتال خریداری کنند، بهترین گزیه می باشد.

     

    طراحی PS5

    پلی استیشن 5
    پلی استیشن 5

    کنسول جدید 15.4 x 10.2 x 4.1 اینچی سونی با 4.5 کیلوگرم وزن نسبت به سیستم بازی های قبلی ‌(از جمله PS4 Slim و (PS4 Pro سایز بزرگتری دارد و همچنین بسیار بزرگتر از کنسول رقیب خود (Xbox Series X) است.

    شاسی عظیم PS5 بهترین عملکرد را با کمترین صدا فراهم می کند و از گرم شدن کنسول جلوگیری می کند.

    PS5 دارای یک پایه جداشدنی است که به شما امکان قرار دادن عمودی یا افقی کنسول عظیم را فراهم می سازد.

     

    پورت های ورودی و خروجی کنسول

    PS5 در جلو دارای یک پورت USB Type-A با سرعت بالا و همچنین یک درگاه USB Type-C SuperSpeed ​​می باشد.

    در پشت، دو پورت SuperSpeed ​​USB-A، یک جک اترنت، یک پورت HDMI 2.1 و یک آداپتور برق متناوب پیدا خواهید کرد.

     

    کارایی و عملکرد

     

    پلی استیش 5 با پردازنده قدرتمند 8 هسته ای AMD Zen 2، قدرت گرافیکی 10.3 ترافلاپس و SSD سفارشی سریع و توانمند، عملکردهای چشگیری را از خود نشان می دهد و همچنین قادر به خروجی وضوح 8K نیز است.

    تنها ایرادی که به چشم می خورد مقدار فضای ذخیره سازی موجود است. پلی استیشن 5 فقط از یک SSD 825 گیگابایتی استفاده می کند.

    کاربران می توانند به کمک یک اسلات توسعه PCle 4.0 M.2 (که می توانید با باز کردن کنسول به آن دسترسی داشته باشید) حافظه دستگاه را افزایش دهند.

     

    توجه داشته باشید که همه درایوهای  SSDتوسط کنسول پشتیبانی نمی‌شوند و شما به یکی از SSD‌ هایی نیاز دارید که مورد تایید سونی باشد، مانند Western Digital SN850، Samsung 980 Pro، یا Nextorage M.2 NVMe SSD.

    خبر خوب این است که شما همچنین می توانید از هارد دیسک های خارجی و SSD با وصل کردن آنها به پورت USB استفاده کنید.

    به این نکته باید اشاره کرد که ممکن است شما همان زمان بارگذاری سریع را که از SSD داخلی دریافت می کنید، نخواهید داشت.

    پیشرفت‌های گرافیکی، به ‌ویژه زمانی که صحبت از وضوح به میان می‌آید، نکات برجسته بعدی در هنگام بازی در پلی استیش 5 است.

    Astro’s Playroom(بازی موجود در کنسول) با سرعت 60 فریم در ثانیه با وضوح 8K اجرا می‌شود و تقریباً هر عنوانی که بازی کرده‌ایم به طور پیش‌فرض با سرعت 60 فریم در ثانیه قابل پخش است یا حالت 30 فریم در ثانیه را با کیفیت بصری بیشتر ارائه می‌کند. این یک تغییر چشمگیر و خوشایند نسبت به PS4 است، پلتفرمی که بازی ها اغلب 1080p / 30fps بودند.

    دیجیتال سنتر تداکس انواع بازی های Playstation را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت در کمترین زمان در خدمت مشتریان عزیز قرار می دهد.

    در آینده، عناوین بیشتری نیز می‌توانند با رزولوشن 8K با سرعت 120 فریم بر ثانیه اجرا شوند و این پتانسیل وجود دارد که برخی از بازی‌ها حتی بتوانند تا 8K/60 فریم بر ثانیه برسند.

     

    کنترلر DualSense

    کنترلر بی سیم DualSense برای پلی استیشن 5 در 7 آوریل 2020 معرفی شد.

    DualSense بر اساس کنترلر DualShock نسل قبلی است اما با تغییراتی که تحت تأثیر طراحان و بازیکنان بازی قرار گرفته است.

    کنترلر DualSense دارای محرک های تطبیقی ​​با بازخورد لمسی از طریق محرک های سیم پیچ صوتی است که می تواند در صورت لزوم مقاومت پخش کننده را تغییر دهد و از تجربیاتی مانند کشیدن یک تیر از کمان به صورت مجازی پشتیبانی کند.

    DualSense همان دکمه‌های DualShock 4 را حفظ می‌کند، با این تفاوت که دکمه «Share» به «Create» تغییر نام داده و گزینه های بیشتری برای بازیکنان برای اشتراک‌گذاری موجود می باشد.

    یک آرایه میکروفون داخلی جدید اضافه شده است تا بازیکنان بتوانند با استفاده از کنترلر با دیگران صحبت کنند و از کاربرد های آن در بازی استفاده کنند.

     

    سازگاری عقب رو

     

    PS5 تقریباً با تمام بازی‌های PS4 کار می‌کند، که با در نظر گرفتن کنسول نسل قبل پلی استیشن(که از این قابلیت پشتیبانی نمی کند)، می تواند به محبوبیت آن بین طرفرداران بیافزاید.

    کنترلر DualShock 4 نیز به سادگی از طریق کابل USB  به پلی استیشن 5 وصل می شود.

     

    رابط کاربری پلی استیشن 5

    رابط PS5 یک تکامل تمیز، جذاب و سریع از رابط کاربری PS4 است. ورود و خروج از بازی‌ها و پیمایش در منوها آنی به نظر می‌رسد، تا جایی که منوی PS4 اکنون در مقایسه، کند و شلوغ است.

    کاربران می توانند مرکز کنترل و منو را برای دسترسی سریع به ویژگی های کاربردی، به دلخواه تغییر دهند. این یک پیشرفت بزرگ نسبت به منوی PS4 است.

     

    شما می توانید پلی استیشن 5 را به صورت حضوری از دیجیتال سنتر تداکس ،نمایندگی پلی استیشن در استان آذربایجان غربی،واقع در خیابان شیخ تپه-مابین کوی ۶و۸  و یا به صورت غیر حضوری از فروشگاه آنلاین تداکس به آدرس www.tedax.ir خریداری کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا