آموزش

مهم‌ترین ترفند های کاربردی اندروید تلفن هوشمند

  • مقدمه :

    سیستم عامل اندروید گوگل انعطاف پذیری زیادی داشته و قابلیت شخصی سازی آن نسبت به iOS اپل بیشتر است. اگر به اعماق تنظیمات گوشی خود بروید، با قابلیت‌هایی آشنا می‌شوید که بسیار کاربردی هستند. در این مبحث ما قصد داریم 6 ترفند اندروید که 90 درصد کاربران از آن‌ها آگاهی ندارند را با شما در میان بگذاریم. البته توجه داشته باشید که فعال کردن برخی از این قابلیت های مخفی اندروید ممکن است بسته به نسخه سیستم عامل شما متفاوت بوده یا حتی در نسخه قدیمی شما وجود نداشته باشد.

    1. روشی جالب برای مصرف کمتر باتری

    این روش به عنوان یکی از قابلیت های مخفی گوشی شناخته می‌شود. به عبارت بهتر، اگر یک تصویر پس زمینه تاریک یا مشکی برای صفحه نمایش خود انتخاب کنید، قابلیت پرنور شدن پیکسل‌ها به صورت خودکار خاموش خواهد شد. با این کار، متوجه می‌شوید که شارژ باتری دستگاه خیلی بیشتر از قبل برای شما دوام خواهد آورد. البته این ترفند اندروید به عنوان یکی از کارهای جالب با گوشی اندروید برای تمام دستگاه‌ها در حال حاضر فعال نیست، اما اغلب تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌های سامسونگ از آن بهره‌مند هستند.

    2. تبدیل متن به گفتار

    اگر ترجیح می‌دهید که اطلاعات دریافتی متنی خود را به جای خواندن، گوش کنید و یا اگر در حال انجام کاری هستید و می‌خواهید همزمان، یک مقاله بخوانید و به کار خود برسید، از این روش به عنوان یکی از ترفند های گوشی و یکی از قابلیت های مخفی گوشی یا کارهای جالب با گوشی اندروید استفاده کنید. برای استفاده از این قابلیت به عنوان یکی از بهترین ترفند های موبایل به قسمت Settings > Accessibility رفته و گزینه Text-to-Speech Output را فعال کنید.

    3. کنترل از راه دور تلفن هوشمند

    بی دلیل نیست که اندروید محبوب‌ترین سیستم عامل شناخته شده در میان کاربران است. برای اینکه بتوانید تلفن هوشمند خود را از راه دور کنترل کنید کافیست از این روش به عنوان یکی از قابلیت های مخفی اندروید استفاده کرده و به مسیر Settings > Security > Device administrators رفته و گزینه  Remotely locate this device و Allow remote lock and erase که کنار Android Device Manager قرار دارد را علامت بزنید. با فعال کردن این قابلیت مخفی اندروید اگر تلفن هوشمند خود را گم کنید، می‌توانید از طریق این وبسایت و بدون از دست دادن اطلاعات خود، آن را پیدا کرده و بلاک کنید.

    4. تلفن هوشمند خود را با حرکات چشم کنترل کنید!

    شرایطی وجود دارد که شما باید حتما و حتما از تلفن هوشمند اندروید خود استفاده کنید، اما در عین حال دست شما هم درگیر انجام دادن کار دیگری است و یا انقدر هوا سرد است که نمی‌خواهید دست خود را از جیب گرمتان بیرون بیاورید!! یکی از ترفند های گوشی اندروید برای این مشکل هم اختصاص داده شده است! برنامه رایگان EVA Facial Mouse به شما امکان کنترل کردن تلفن هوشمند توسط حرکات سرتان را می‌دهد.

    5. مشاهده نوتیفیکیشن های حذف شده

    در صورتی که یکی از نوتیفیکیشن‌ها را به صورت کامل نخوانده و کاملا اتفاقی سوایپ و حذف کردید، نیازی نیست نگران باشید. اگر می‌خواهید نگاهی به نوتیفیکیشن‌های اخیر خود در اندروید داشته باشید، شانس آورده‌اید چرا که این قابلیت مخفی اندروید به عنوان یکی از کارهای جالب با گوشی اندروید وجود دارد، اما پیدا کردن آن کمی دشوار است.

    در قسمت خالی از صفحه هوم خود زده و نگه دارید تا یک صفحه تنظیم ظاهر شود. گزینه Widgets را انتخاب کرده میانبر مربوط به Settings را پیدا کنید. این آیکون را به یکی از صفحات خالی هوم خود بکشید و رها کنید. با این کار یک لیست به صورت خودکار ظاهر می‌شود. از میان گزینه‌های موجود، Notification Log را انتخاب کنید. اکنون با کمک این روش به عنوان یکی از بهترین ترفند های موبایل هر وقت روی این آیکون ضربه بزنید، گزارشی از نوتیفیکیشن‌های خود را دریافت خواهید کرد.

    6. صفحه نمایش گوشی خود را روی تلویزیون پخش کنید

    چیزی که برای پخش صفحه نمایش گوشی خود روی تلویزیون نیاز دارید، یک کروم کست و یا تلویزیونی است که از دستگاه اندروید شما پشتیبانی می‌کند. این قابلیت مخفی اندروید به عنوان یکی از بهترین ترفند های موبایل شناخته شده و زمانی به کار می‌آید که می‌خواهید تصاویر یا ویدیوهایی را به یک نفر نشان دهید و یا بدون نیاز به یک اپلیکیشن خارجی، ویدیوهای یوتیوب را تماشا کنید. شما حتی می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را در صفحه بزرگ پخش کنید.

    برای انجام این کار به بخش تنظیمات سریع گوشی (Quick Settings) رفته و گزینه Cast را انتخاب کنید. با این کار، کروم کست یا تلویزیون هوشمند شما در گوشی ظاهر شده و می‌توانید شروع به پخش کنید.

    نتیجه گیری :

    در مقاله سعی شد کارهای جالب با گوشی اندروید و نکات قابل توجه مربوط به ترفند موبایل و ترفند های گوشی اندروید مورد بررسی قرار بگیرند. امیدواریم این قابلیت های مخفی گوشی اندروید یا ترفند های گوشی اندروید و بهترین ترفند های موبایل برای شما هم مفید واقع شده باشند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا