هوش مصنوعی

ارتقای قدرت هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند

نگاهی کلی به تاثیر هوش مصنوعی در گوشی های امروزی و عملکرد آن ها

  • هوش مصنوعی ستون فقرات بسیاری از برنامه های پیشگامانه در صنعت، خودرو و بازی های ویدئویی است. اکنون، هوش مصنوعی در مرکز گوشی‌های هوشمند قرار دارد و بسیار فراتر از برنامه‌هایی مانند دستیارهای دیجیتال است. ظهور فناوری Edge-AI اجازه می دهد تا بسیاری از قابلیت های AI نمایه سازی پشتیبان را به خود تلفن منتقل کند.

    اپل، سامسونگ و هواوی همگی گوشی‌های هوشمندی با تراشه‌های هوش مصنوعی قدرتمند معرفی کرده‌اند که می‌توانند تا 5 تریلیون عملیات در ثانیه انجام دهند و انرژی کمتری را برای انجام وظایف مصرف کنند. این گوشی ها با هوش مصنوعی ویژگی هایی از Face ID تا واقعیت افزوده را ارائه می دهند. هوش مصنوعی حتی برای بهبود کیفیت عکس با تشخیص AI عمق استفاده می شود که ویرایش تصویر دیجیتال پس از تولید تاری و وضوح را امکان پذیر می کند.

    طبق گفته شرکت گارتنر، «ویژگی‌های هوش مصنوعی (AI) به یک تمایز محصول حیاتی برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌شود که به آنها کمک می‌کند تا مشتریان جدید را در عین حفظ کاربران فعلی به دست آورند. از آنجایی که بازار گوشی های هوشمند از فروش محصولات فناوری به ارائه تجربیات قانع کننده و شخصی تغییر می کند، راه حل های هوش مصنوعی در حال اجرا بر روی گوشی های هوشمند طی دو سال آینده به بخشی ضروری از نقشه راه فروشندگان تبدیل خواهند شد.

    به گفته محقق بازار Newzoo، بازار هوش مصنوعی گوشی‌های هوشمند همراه با مالکیت گوشی‌های هوشمند که انتظار می‌رود تا سال 2021 به 3.8 میلیارد افزایش یابد، در آستانه رشد است. در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان تلفن در حال ایجاد ویژگی‌های مورد انتظار هوش مصنوعی مانند احراز هویت کاربر، تشخیص احساسات و مدیریت دستگاه هستند، پتانسیل واقعی تلفن‌های هوشمند مجهز به هوش مصنوعی در درک رفتارهای کاربر است.

    شرکت‌ها سالانه میلیاردها دلار صرف تبلیغات موبایلی می‌کنند تا رفتار مشتریان خود را بهتر درک کنند. در حالی که شرکت‌های بیشتری در تبلیغات موبایلی سرمایه‌گذاری می‌کنند، این شرکت‌ها همچنان به دنبال داده‌های کاربر بهتر و توانایی هدف‌گیری بهتر مشتریان با پیشنهادات متنی هستند.

    هوش مصنوعی آماده است تا به شما کمک کند و اکنون این امکان را به خود گوشی هوشمند می دهد تا یک نمایه آفلاین دقیق و غنی از صاحب خود ایجاد کند. علاوه بر این، و شاید به طرز شگفت آوری، این کار را می توان بدون به اشتراک گذاشتن هیچ گونه اطلاعات شناسایی شخصی (PII) خارج از تلفن انجام داد. این امر با تفسیر هوشمند و ادغام سیگنال های تولید شده توسط حسگرهای متعدد روی دستگاه مانند Wi-Fi، بلوتوث، فشارسنج، شتاب سنج، GPS و غیره امکان پذیر است.

    تداکس در نظر دارد بیشتر مطالب مربوط به هوش ممصنوعی را در مگ تداکس پوشش دهد

    در حال حاضر، برنامه‌هایی وجود دارند که برای کار با انواع سنسورها بهینه‌سازی شده‌اند تا درک کامل‌تر و جامع‌تری از کاربر از طریق تلفن هوشمندش به دست آورند. این درک 360 درجه آفلاین جدید از کاربر می تواند به هدف گیری دقیق تر کمک کند و در عین حال به پروفایل آنلاین 360 درجه موجود کمک کند. و در عصری که حفظ حریم خصوصی مصرف‌کننده مهم‌تر از همیشه است، مزایای بیشتری برای حفاظت از حریم خصوصی ارائه می‌دهد.

    مجهز به هوش مصنوعی اطلاعاتی می تواند به صنایعی مانند خرده فروشی، بانکداری و خودروسازی کمک کند تا مشتریان خود را بهتر درک کنند. با شناخت مکان و حرکت مشتری، خرده‌فروشان می‌توانند پیشنهادات مرتبط و متنی ارائه دهند که بیشتر از تبلیغات پاپ‌آپ استاندارد، مشتریان را مجذوب خود می‌کند.

     

    به عنوان مثال، با برنامه‌های الهام‌گرفته از هوش مصنوعی، خرده‌فروشان می‌توانند تعامل را بهبود بخشند و انحراف را بر مبنای فردی مصرف‌کننده کاهش دهند. خرده فروشان می توانند بر اساس مشخصات و داده های استفاده مشتری پیش بینی کنند که چه زمانی ممکن است مشتری به خدمات یا محصول نیاز داشته باشد. یا درک بهتر سهم از کیف پول و شناسایی مشتریان با ارزشی که از رقبا بر اساس الگوهای رفتاری و حرکتی خرید می‌کنند. این به خرده فروشان امکان می دهد پیام ها و تبلیغات به موقع و مرتبطی را که نیازهای فردی را هدف قرار می دهند، ارائه دهند. با هوش مصنوعی، روزهای تبلیغات در بازار انبوه به شماره افتاده است.

    برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی همچنین تجزیه و تحلیل های فراوانی را برای کمک به تبلیغ کنندگان برای سرمایه گذاری در هزینه های CAPEX و OPEX ارائه می کنند. برنامه‌های کاربردی Edge-AI که روی یک تلفن همراه قرار می‌گیرند، می‌توانند ترافیک پای مشتری کسب‌وکار یک خرده‌فروش یا رقبای آن را ارزیابی کنند و تصمیم بگیرند که شعبه فروشگاه بعدی را کجا باز کنند و سپس آن را برای یک مخاطب خاص تبلیغ کنند. یا برنامه‌های یادگیری ماشینی می‌توانند داده‌ها را با رقبای نزدیک با استفاده از معیارهای مشابه مقایسه کنند و مشوق‌هایی را برای خدمات خرده‌فروش فراهم کنند.

    در عصری که حریم خصوصی داده‌ها هر ساعت به خطر می‌افتد، بهترین راه برای هدف قرار دادن مصرف‌کنندگان و محافظت از هویت آنها ممکن است حفظ اطلاعات خصوصی آنها در دستان خودشان باشد. همانطور که فناوری‌ها و فروش گوشی‌های هوشمند Edge-AI همچنان در حال رشد هستند، تبلیغ‌کنندگان بیشتری برای جذب مشتریان فعلی و بالقوه بدون نیاز به دانستن همه جزئیات شخصی، به بازاریابی تلفن همراه نگاه می‌کنند.

    منبع 

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا