اخبارمعرفی کالانقد و بررسی

معرفی شیائومی 12 و 12 پرو

شرکت شیائومی به تازگی از گوشی های شیائومی 12 و 12 پرو در چین با چیپست های اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی کرده است.

  • شرکت شیائومی به تازگی از گوشی های شیائومی 12 و 12 پرو در چین با چیپست های اسنپدراگون 8 نسل 1 رونمایی کرده است.

    شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو از طراحی مشابه بهره می ‌برند و به جدیدترین مشخصات فنی بازار مانند تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز شده‌ اند و از شبکه 5جی نیز پشتیبانی می کنند.

    در این مقاله شما را بطور کامل با مشخصات و ویژگی های شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو آشنا می‌ کنیم.

    تراشه Surge P1

    تراشه Surge P1 شیائومی وظیفه مدیریت توان شارژ سری شیائومی ١٢ را دارد. این تراشه، از افزایش یا کاهش توان به صورت ناگهانی در شارژر ١٢٠ واتی، جلوگیری می‌کند و به سبب آن، پروسه شارژ شدن گوشی به صورت ایمن صورت می ‌پذیرد.

    مشخصات شیائومی 12 پرو

    شیائومی 12
    شیائومی 12

    اسنپدراگون 8 نسل 1 جدیدترین پردازنده گوشی است که توسط کوالکام عرضه شده است. این گوشی هوشمند به جدیدترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز شده که با لیتوگرافی ۴ نانومتری توسعه یافته و از ۸ هسته پردازشی بهره می‌برد. روی هم رفته پردازنده‌ی این چیپست حدود ۲۰ درصد سریع‌تر از اسنپدراگون ۸۸۸ است و تا ۳۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

    این گوشی در بالاترین نسخه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخی به فروش می‌رسد و از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند. ابعاد این گوشی i 163.60 x 74.60 x 8.16 میلی متر (ارتفاع x عرض x ضخامت) می باشد و وزن آن 205 گرم است.

    شیائومی 12 پرو مجهز به نسل جدید فلش مموری UFS 3.1 می باشد که در مقایسه با مدل های معمولی UFS 3.1، پیشرفت چشمگیری در عملکرد و سرعت کرده است. این یعنی برنامه ها را سریع تر نصب می کند و بازی ها را سریعتر بارگذاری می کند.

    این گوشی دارای صفحه نمایش لمسی امولد 6.73 اینچی با وضوح 1,440×3,200 پیکسل است که توسط گوریلا گلس ویکتوس و از نزخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می کند.

    شیائومی 12 پرو در پشت دارای سیستم دوربین سه گانه با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9(زاویه باز) ، یک دوربین 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9(پرتره) و یک دوربین 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 می باشد و از فوکوس خودکار نیز پشتیبانی می کند.

    این گوشی دارای یک دوربین سلفی تکی است که دارای سنسور 32 مگاپیکسلی است. دوربین جلو نیز از فوکوس خودکار پشتیبانی می کند و ویدیوهای با کیفیت 8K ضبط می کند.

    شیائومی 12 پرو مجهز به باتری 4600 میلی آمپر است و از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می کند. این گوشی از سرعت شارژ ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند و در زمینه‌ی شارژ معکوس بی‌سیم هم سرعت ۱۰ وات را ارائه می‌دهد.

     

    مشخصات شیائومی 12

    این گوشی هوشمند به جدیدترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز شده که با لیتوگرافی ۴ نانومتری توسعه یافته و از ۸ هسته پردازشی بهره می‌برد این گوشی هوشمند دارای نمایشگر ۶.۲۸ اینچی امولد ساخت سامسونگ با رزولوشن فول اچ ‌دی پلاس و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است که توسط گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌ شود.

    شیائومی 12 با دوربین اصلی سه‌گانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX 766 و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو-تله‌فوتو و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید عرضه می ‌شود. دوربین اصلی از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد و اندازه پیکسل ۲.۰ میکرومتر دارد و ویدیوهای با کیفیت 8K ضبط می کند.

    دوربین سلفی Xiaomi 12 هم ۳۲ مگاپیکسلی است. شیائومی ۱۲ وزنی برابر ۱۸۰ گرم دارد و از کارت حافظه پشتیبانی نمی ‌کند.

    این گوشی هوشمند از یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۶۷ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی به همراه شارژ معکوس 10 واتی پشتیبانی می‌کند. این دستگاه بطور پیش فرض رابط کاربری MIUI 12.5 دارد، اما اواخر ژانویه ۲۰۲۲ رابط کاربری MIUI 13 را دریافت خواهد کرد.

     

    مشتریان عزیز می توانند گوشی های شیائومی 12 و 12 پرو را به زودی از دیجیتال سنتر تداکس (نمایندگی رسمی شیائومی در آذربایجان غربی) تهیه نمایند.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا