اخبارتکنولوژیکنسول و بازی

چرا مایکروسافت اکتیویژن را خرید؟

اما چرا مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را خرید؟ در ادامه به این مهم خواهیم پرداخت.

  • مایکروسافت دیروز از خرید شرکت بازی‌ساز مطرح اکتیویژن بلیزارد با مبلغ 68.7 میلیارد دلار خبر داد تا دو قدرت بزرگ بازار در دنیای بازی‌های ویدیویی با یکدیگر متحد شوند.

    اما چرا مایکروسافت اکتیویژن بلیزارد را خرید؟ در ادامه به این مهم خواهیم پرداخت.

    مایکروسافت
    مایکروسافت

    مایکروسافت سابقه طولانی در دنیای بازی‌ های ویدیویی دارد، اما رقیب دیرینه ‌اش سونی در سال‌های اخیر عملکرد بهتری در این زمینه از خودش نشان داده که یکی از دلایلش، استودیوهای بازی ‌سازی است که ژاپنی‌ها در اختیار دارند. اما حالا مایکروسافت می‌خواهد با خریدهای گران‌قیمتش، قدرتمندتر از همیشه در این بازار حضور داشته باشد.

    ایکس باکس یک رویکرد متفاوت را اتخاذ کرده است. آن‌ها که عقب ماندگی خود را دیده بودند و با اختلاف بالای 60 میلیون دستگاه از لحاظ فروش کنسول، نسل هشتم را به پایان رساندند، به فکر خرید استودیوها و ناشرهای مختلف افتادند. آن‌ها ناشر بزرگی همچون زنیمکس را خریداری کردند که شرکت مادر بتزدا می ‌باشد. و قبلاً Double Fine Productions, Ninja Theory و سازنده‌ی ماینکرفت Mojang Studios را نیز خریداری کرده بودند.

     

    افزایش ارزش مایکروسافت در دنیای بازی ‌سازی

    اگر این قرارداد مورد تایید قرار بگیرد، سومین شرکت بازی ‌ساز بزرگ دنیا متولد می‌ شود و مایکروسافت پس از غول چینی تنسنت و همچنین رقیب دیرینه ‌اش یعنی سونی، در رتبه سوم این صنعت قرار می ‌گیرد.

     

    بازی‌های موبایل

    گوشی‌های هوشمند بیش از هر زمان دیگری مورد استفاده قرار می ‌گیرند و سرعت پیشرفت بازی های موبایل سرسام‌ آور است. اکتیویژن صاحب استودیو King است، استودیویی که بازی «Candy Crush»، یکی از محبوب‌ ترین بازی ‌های موبایل در تمام دوران را توسعه داده است. در مقابل اکتیویژن بلیزارد، ردموندی‌ها (شرکت مایکروسافت) قرار می‌گیرند که تقریبا هیچ حضوری در دنیای بازی های موبایل ندارند و البته خودشان نمی‌خواهند دیگر چنین وضعیتی را تجربه کنند.

     

    متاورس

    بازار متاورس این روزها حسابی داغ است و مسلما مایکروسافت هم می‌‌خواهد سهمی در این صنعت داشته باشد. در کنار آفیس و نرم افزارهای برگزاری کنفرانس و جلسات، بازی‌ها هم یکی از بازیگران اصلی متاورس به حساب می‌آیند. نادلا و اسپنسر ارتباط گیمرها در بازی‌هایی مانند ماینکرفت را دیده‌اند و می‌دانند با نوعی متاورس روبه‌رو هستند. با این حال، برای ورود جدی‌تر به دنیای متاورس باید همچنان تلاش کرد.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا