راهنمای خریدنقد و بررسی

تا 10 میلیون شیائومی بخریم یا سامسونگ

بدون شک مدل‌های خوش قیمت گوشی شیائومی  برتری قابل توجهی را در کلاس میان ‌رده ها داشته و بهترین انتخاب هستند.

  •  

    شیائومی طی چند ماه گذشته گام های بلندی در عرصه موبایل برداشته است. یکی از بزرگترین موفقیت های اخیر شیائومی پشت سر گذاشتن سامسونگ و رسیدن به مقام اول فروش گوشی های هوشمند در جهان بود.

     

    چرا گوشی های سامسونگ گران تر از شیائومی هستند؟

    اگر دو گوشی با مشخصات مشابه یکی از سامسونگ و دیگری شیائومی را با هم مقایسه کنید، متوجه می شوید که گوشی های شیائومی ارزان تر از سامسونگ هستند. دلایل پیچیده مختلفی وجود دارد.

    با این حال، پاسخ کوتاه این است که قیمت گوشی های سامسونگ بیشتر از شیائومی است، زیرا سامسونگ میلیاردها دلار برای تحقیق و توسعه خود خرج می کند، آنها گوشی خود را در کره جنوبی یا ویتنام تولید می کنند، از سخت افزار با کیفیت بهتر استفاده می کنند، پول زیادی را صرف تبلیغات می کنند، گوشی خود را از طریق کمیسیون می فروشند. نمایندگی های مبتنی بر، و دارای حاشیه سود بالاتر برای هر تلفن.

    سامسونگ در کره جنوبی و ویتنام امکانات تولید موبایل دارد. اما تولید گوشی در کره جنوبی و ویتنام به اندازه چین ارزان نیست.

    شیائومی یک شرکت چینی است. تمام تولیدات آنها در چین اتفاق می افتد و آنها از اهرم تولید چینی استفاده می کنند. در نتیجه، هزینه تولید گوشی شیائومی از سامسونگ کمتر است.

    هنگامی که یک محصول برای بازار آماده می شود، سامسونگ صدها میلیون دلار برای تبلیغات هزینه می کند. آنلاین، بیلبورد، مجله، تلویزیون، حمایت مالی که شما آن را نام ببرید. سامسونگ همه جا تبلیغ می کند. برعکس، شیائومی یک سکه برای تبلیغات خرج نمی کند. آنها کاملاً به تبلیغات شفاهی مشتری خود متکی هستند، جایی که مشتریان آنها از دوستان و خانواده خود می خواهند که یک محصول شیائومی را خریداری کنند.

    طبق اعتراف مدیرعامل شیائومی، حاشیه سود گوشی آنها کمتر از 5 درصد است. آنها حاشیه سود خود را حداقل نگه می دارند تا قیمت گوشی های خود را در مقایسه با رقیب خود پایین تر نگه دارند. به این ترتیب آنها می توانند گوشی های زیادی را بفروشند.

    شیائومی
    شیائومی

     

    سامسونگ یا شیائومی

    تمامی برند ها، تولیدات خود را در سه کلاس پایین‌رده، میان‌رده و همچین پرچمدار روانه بازار می‌کنند که معمولاً هر برند بر روی یکی از این سه کلاس ذکر شده تمرکز بیشتری دارد.

    کم شدن سهم هواوی در بازارهای جهانی به دلیل تحریم‌ها و نبود سرویس‌های گوگل به روی این گوشی‌ها باعث شد تا شیائومی بتواند بازارهایی که متعلق به این سازنده بزرگ بودند را به خود اختصاص دهد و از این طریق پیشرفت چشمگیری در زمینه فروش گوشی در سال ۲۰۲۱ داشته باشد.

    به همین ترتیب از ابتدای سال ۲۰۲۱ شیائومی سهم خود را در بازارهای مختلف افزایش داد تا بالاخره مدتی قبل و پس از ۸ سال توانست سامسونگ را پشت سر بگذارد و به پرفروش‌ترین برند موبایل در جهان بدل شود.

    پایین‌ رده‌ و میان رده های سامسونگ

    سامسونگ متاسفانه در تولید پایین‌رده‌ها و حتی میان‌رده‌ها از طراحی معمولی، بدنه پلاستیک و رنگبندی غیر جذاب استفاده می‌کند و همین امر باعث عدم علاقمندی عمومی به تنوع رنگی سامسونگ شده است. اگرچه بنظر می‌رسد گوشی‌های A51 و A71 بسیار سبک وزن و با زبان طراحی جذاب‌تری معرفی شده‌اند اما نوع متریال بکار رفته در آنها نیز ضعیف به نظر می ‌رسد.

    سامسونگ معمولاً بسیار برند محور رفتار کرده و در رنج قیمت خرید شما پایین‌ترین آپشن‌های سخت افزاری از لحاظ حافظه داخلی، رم و تراکم پیکسل صفحه نمایش و… را ارائه می ‌دهد که از این بابت گوشی‌های هوآوی و خصوصاً شیائومی اقتصادی ترند.

    سامسونگ بالاترین قیمت قطعات خصوصاً صفحه نمایش را در بین دیگر برندها دارد به طوری که برای تعویض صفحه نمایش یک گوشی استوک، شما حدود ۵۰ درصد ارزش قیمتی گوشی نو را پرداخت خواهید کرد.

     

    پایین‌ رده‌های شیائومی

    در مورد میان‌ رده به جرأت می ‌توان گفت که شیائومی در تنوع و کیفیت بالای مدل‌ها، بهترین است و آمار فروش جهانی بسیار بالا، این موضوع را ثابت می ‌کند.

     

    نقاط قوت

    ۱-پیشتاز در کیفیت و ظرافت مناسب بدنه در اغلب سری‌ها

    ۲-دوام و ماندگاری باتری عالی و فوق العاده

    ۳-استفاده از پردازنده‌های قدرتمند کوالکام در میان‌رده و حتی پایین‌رده‌ها که بهترین امتیازات بنچمارک را برای مدل‌های این شرکت به ارمغان آورده است.

    ۴-ارائه بالاترین آپشن‌های سخت‌افزاری ممکن از لحاظ حافظه داخلی، رم و تراکم پیکسل نمایشگر به نسبت قیمت.

    ۵-کیفیت عالی لنزهای بکار رفته در دوربین، به ویژه برای عکاسی در نور کم و شب که می‌توان آن را جزو بزرگترین نقطه قوت‌های مدل‌های مختلف xiaomi به حساب آورد.

    ۶-قیمت بسیار مناسب و اقتصادی.

    ۷-امکانات نرم افزاری اختصاصی ارائه شده در قسمت تنظیمات گوشی.

     

    نتیجه گیری

    اگر قصد خرید گوشی نه چندان گران قیمت و تا 10 میلیون تومان با امکانات فوق العاده را دارید بدون شک مدل‌های خوش قیمت گوشی شیائومی برتری قابل توجهی را در کلاس میان ‌رده ها داشته و بهترین انتخاب هستند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا