نقد و بررسی

نقد و بررسی گوشی موبایل جدید سامسونگ گلکسی A53 5G

گلکسی A53 5G سامسونگ، دنباله‌روی محصولی بود که نه‌تنها برای این شرکت فروشی عالی را رقم زد، بلکه در نقد و بررسی‌های انجام شده نیز بازخوردهای مثبتی را به ‌دنبال داشت.

  • گلکسی A53 5G سامسونگ، دنباله‌روی محصولی بود که نه‌تنها برای این شرکت فروشی عالی را رقم زد، بلکه در نقد و بررسی‌های انجام شده نیز بازخوردهای مثبتی را به ‌دنبال داشت.

     

    طراحی  A53 5G

    A53
    A53

    گلکسی A53 5G هنوز هم طراحی آشنای خود را که در ابتدا توسط گلکسی A52 پیشگام بود، تکان می دهد. از آنجایی که هنوز هم جذاب و قابل تشخیص است، چیزی جز ظاهری خسته است. پوشش خاص ماده در پشت، همراه با شیب ملایم تا جزیره دوربین، باعث می شود که به بقیه بدنه جریان پیدا کند. رنگ‌های پاستلی یک شبح کلی بسیار جذاب ایجاد می‌کنند.

    با وجود اینکه A53 5G کمی کوچکتر از A52s 5G قبلی خود است – 159.6 x 74.8 x 8.1 میلی‌متر، در مقایسه با 159.9 x 75.1 x 8.4 میلی‌متر، در واقع تغییر چندانی از خارج انجام نشده است. شما باید در واقع دو دستگاه را در کنار هم نگه دارید تا متوجه تفاوت گفته شده در ابعاد شوید، و حتی در آن صورت، به سختی مهم است.

    شما از نظر فنی نسبت صفحه نمایش به بدنه بهتری در جلو دارید، اما نمی‌توانیم یکی از حاشیه‌ها را مشخص کنیم و آن را به‌طور قابل توجهی «نازک‌تر» بنامیم. شاید چانه محسوس ترین تفاوت را داشته باشد، اما به طور مطلق، طراحی آنها هنوز هم میان رده است و حاشیه های نمایشگر هنوز هم بخشی از آن هستند.

    جلوی گوشی تقریباً به طور کامل صاف است و صفحه نمایش AMOLED توسط یک قطعه صاف از گوریلا گلس 5 محافظت می شود. این شیشه به دلیل مقاومت خوب در برابر شکستن شناخته شده است، اگرچه به اندازه خط و خش نیست. این یک صفحه تخت است، اگر می‌خواهید آرامش بیشتری داشته باشید، می‌توانید به راحتی یک محافظ صفحه نمایش شیشه‌ای در بالای صفحه داشته باشید. توجه داشته باشید که اگر محافظ شیشه ای روی آن قرار می دهید، برای دقت بهتر باید اثر انگشت خود را مجدداً ثبت کنید.

    بدنه کوچکتر و باتری بزرگتر باید به معنای یک گوشی سنگین تر باشد، اما اینطور نیست زیرا A53 5G درست مانند مدل قبلی خود 189 گرم وزن دارد. شاید این از طریق ترکیبی از بهبود فن آوری باتری و کارایی و ساختار سبک تر برای سایر اجزا باشد. A53 5G با اطمینان “چگال” احساس می کند. هیچ توخالی وجود ندارد که بتوان از آن صحبت کرد. در داخل به خوبی پر شده است، که در هنگام دست زدن، اعتماد به نفس را القا می کند. توزیع وزن نیز عالی است.

     

    صفحه نمایش  A53 5G

    گلکسی A53 5G نمایشگر خود را از A52s 5G قرض گرفته است، که آن را از A52 5G قرض گرفته است، بنابراین اساساً برای بار دوم به جلو منتقل می شود. ما به سختی شکایت می کنیم زیرا این یک پنل عالی است. در قطر 6.5 اینچ و با وضوح FullHD + 1080 x 2400 پیکسل (20:9)، دارای تراکم 405 ppi یا بیشتر است.

    رزولوشن 2400×1080 پیکسلی یا +FHD با تراکم پیکسلی 404 ppi برای دستگاهی در این رده، تقریبا عادی و پیش پا افتاده است. با این وجود، پشتیبانی محصول از نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی، باعث حرکت نرم‌ و روان انیمیشن‌ها و متحرک‌ها شده تا تجربه بهتری در استفاده از نمایشگر گوشی به کاربر منتقل شود.

     

    سخت‌افزار و عملکرد گلکسی آ ۵۳

    سامسونگ در مراسم Galaxy A، چیپست جدید اگزینوس 1280 را با فناوری ساخت 5 نانومتری معرفی کرد؛ چیپستی جدید و قدرتمند که علاوه بر کاهش مصرف برق، عملکردی بهینه داشته و قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مختلفی را هم برای گوشی های جدید سامسونگ به ارمغان می‌آورد. سامسونگ در گذشته نیز تجربه بسیار خوبی در استفاده از چیپ‌های سری Exynos در گلکسی A51 داشته است.

    سامسونگ A53 از میکرو اس دی به عنوان حافظه ذخیره‌سازی جانبی هم پشتیبانی می‌کند. البته فراموش نکنید که خشاب میکرو اس دی با سیم کارت به صورت اشتراکی است.

     

    دوربین سامسونگ گلکسی A53

    سخت‌افزار دوربین گلکسی A53‌ هیچ تفاوتی با نسل گذشته ندارد. این گوشی هوشمند از ترکیب چهار دوربین واید ۶۴ مگاپیکسل، اولتراواید ۱۲ مگاپیکسل، ماکرو و عمق‌سنج ۵ مگاپیکسل به‌عنوان دوربین چهارگانه‌ی پشتی استفاده می‌کند و در نمای جلویی خود نیز از ماژول ۳۲ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین سلفی استفاده می‌کند.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا