آموزشاخبارراهنمای خرید

اکتیو (ACTIVE) یا نات اکتیو(NOT ACTIVE) مسئله این است

در این مقاله تفاوت گوشی آیفون اکتیو و نات اکتیو را بررسی می‌کنیم.

  • اگر قصد خرید گوشی آیفون و خصوصا آیفون‌ سری 13 را داشته ‌اید، حتماً تاکنون با اصطلاح ACTIVE و NOT ACTIVE مواجه شده ‌اید. اکتیو یا نات اکتیو بودن گوشی‌های آیفون به دغدغه خیلی از کاربران تبدیل شده و بسیاری را در انتخاب گزینه مناسب مردد کرده است. در این مقاله تفاوت گوشی آیفون اکتیو و نات اکتیو را بررسی می‌کنیم.

    کمپانی اپل زمانی که هرساله از آیفون های خودش رو نمايی میکنه ، این گوشی ها نات اکتیو هستند. NOT ACTIVE به این معناست که جعبه آنها پلمپ هست و اکتیو یا فعال نشده و این یعنی این آیفون تا به حال روشن نشده است.

    اول می‌خواهیم به مفهوم گوشی اکتیو شده و اکتیوه نشده و تفاوت های آنها  بپردازیم.

    ACTIVE
    ACTIVE

    قانون جدید اپل که از سال 2021 اجرایی شد

    از سال ۲۰۲۱ شرکت اپل اقدام به اجرایی کردن قانونی جدید در مورد عرضه محصولات خود در کشورهای مختلف کرده است. بر اساس این قانون، اکثریت آیفون‌هایی که با یک پارت نامبر خاص که برای یک کشور خاص تولید شده، باید در همان کشور و توسط اپراتورهای موبایل همان کشور اکتیو شوند. به عبارت دیگر این قانون می‌گوید صرفا تعدادی محدود از آیفون‌هایی که با یک پارت نامبر خاص که برای یک کشور خاص تولید شده، می‌توانند در کشوری دیگر و توسط اپراتوری غیر از اپراتورهای موبایل آن کشور اکتیو شوند.

     

    گوشی‌های ACTIVE:

    کلمه اکتیو در لغت به معنای فعال است. به گوشی‌هایی اکتیو می ‌گویند که حداقل یک بار روشن شده است ولی ممکنه اصلا استفاده نشده یا مراحل فعال سازی آن گوشی انجام نشده باشد.

    گوشی‌های NOT ACTIVE:

    به گوشی‌هایی NOT ACTIVE می‌گویند که گوشی اصلا باز نشده و شما با پلمپ شرکت اپل آن را تهیه می‌کنید. قیمت گوشی‌های فعال نشده بیشتر از گوشی‌های فعال شده است و در مواردی 2/5 میلیون با هم اختلاف دارند.

    اگر می‌خواهید خودتان اولین نفری باشید که جعبه گوشی را باز می‌کنید، راه ساده‌ای برای تشخیص  ACTIVE نبودن گوشی‌های آیفون وجود دارد که در ادامه به طور کامل آن را توضیح می‌دهیم.

     

    مراحل بررسی اکتیو بودن آیفون

    برای تشخیص اکتیو یا نات اکتیو بودن آیفون یک راه بسیار ساده وجود دارد، شما کافیست وارد وبسایت checkcoverage.apple.com شوید و در قسمت Enter your serial number باید سریال گوشی آیفون خود را وارد نمایید (سریال نامبر و یا IMEI / MEID )

    اگر گوشی شما تا به حال روشن نشده باشد شما با پیغام Please Activate Your Device مواجه می‌شوید، به این معنا که گوشی شما نات اکتیو است.

    اما اگر گوشی شما فعال یا روشن شده باشد شما با سه تا گزینه رو به رو می‌شوید که این پیام‌ها برای اطلاع ‌رسانی در مورد زمان باقی مانده از پشتیبانی فنی است.

     

    در هر صورت برای حصول اطمینان از اکتیو و یا ات اکتیو بودن گوشی برای تهیه سری 13 آیفون تحت گارانتی شرکتی به تداکس اپل استور ارومیه واقع در خیابان شیخ تپه-مابین کوی ۶و۸ مراجعه کنید.

     

     

     

     

     

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا